top of page

פרחי סלק בייבי מוצרלה בתחמיץ

פרחי סלק בייבי מוצרלה בתחמיץ שום ודבש - מעוטרים בנגיעת סומק ופלפל שחור . למתכון ▼

פרחי סלק ובייבי מוצרלה בתחמיץ
בורדו לוהט

המנה נולדה ב-2011 - בעקבות חברתי יולה שדיברה על שבוע המודעות למחלת האפילפסיה, שיחה בה דיברנו על המחלה ולמדנו בין היתר שהצבע הסגול נבחר להיות הצבע המיצג אותה. השיחה עשתה לי פלאש באק, החזירה אותי שנים רבות לאחור, לאותם הרגעים בהם נכנסו כולנו להיסטריה בכל פעם שחבר ילדות יקר שלנו, קיבל התקף ואנחנו לא ידענו מה לעשות ואייך להתנהג, לימים הוא עבר לגור באמריקה.

חברנו שחיי מאז באמריקה סיפר שעבר שם ניתוח חדשני בראשו שהצליח מאוד,

הוא החלים לחלוטין ואינו סובל יותר מהתקפים, אך ברגע שיולה סיפרה...

כל הזיכרונות צפו ועלו. אותם רגעים לא הכי נעימים.


התובנה הייתה שישנם הרבה מאוד אנשים שעדיין חולים באפילפסיה, לא היה צריך לעשות הרבה לייצר אצלי מוטיבציה, להירתם כדי להעלות את מודעות , כמובן בדרך שבה אני יכולה לעשות את זה הכי טוב, בכלים בהם אני משתמשת יום ביום יום,

מן הסתם מטבח. יחד עם תמי בן דוד, חברה יקרה, האישה אחת היחידה ומיוחדת שנרתמת לטפל בבעיות קולינריות (לא רק) כאלה ואחרות זאת שיודעת לבדוק את הכל לעומק (הכי עמוק שאפשר) ואם היא מחליטה ללכת על משהוא היא פשוט הולכת עד הסוף - משמע לעשות, לתת ולתת ... בקיצור זרקה כפפה של בואו נעשה יחד משהו ואני ממש בשיא השמחה וקלילות, מנצלת את הזדמנות להיות ביחד להתחבר ולעשות משהו סגול.


מתכון ל-25 כדורים:

פרחי סלק ובייבי מוצרלה בתחמיץ

כמספר כדורי המוצרלה באריזה

2 כפות חומץ/לימון

3 כפות שמן זית

2 שיני שום כתושות

1 כף דבש

להגשה:

2 כפיות סומק

פלפל שחור גרוס

עלי נענע טריים צעירים,

אפשר גם אורגנו או תימין

אופן ההכנה:

מקלפים בסיבוב אלכסוני שכבה דקיקה מהסלק האדום, רצועות שישמשו לכותרות. כ"שהעלים" נעשים קטנים, (מתקרבים לליבת הסלק, הכדור הופך להיות קטן) עוצרים, קוצצים את השארית ומעבירים לקערה ומוסיפים חומץ, שמן זית דבש וכדורי ,מוצרלה בייבי. משרים כרבע שעה, מרכיבים את הפרחים עוטפים ביבי מוצרי בפרוסות סלק, מניחים על צלחת יוצקים מסביב את שאריות הרוטב.




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page