top of page

קטאייף עם גבינה מתוקה

חביתיות המזכירות לי בצורתן את הלחוח התימני. ממלאים במלית אגוזים או גבינה סוגרים את החביתיות, קולים במחבת או מטגנים במעט מאוד שמן או חמאה מומסת, מזלפים עליהן סירופ בעודן חמות הן סופגות את הסירופ ומגישים והן כל כך טעימות. למתכון ▼


קטאייף גבינה
קטאייף גבינה

הקטאייף הוא הממתק המסורתי של הרמדאן, והמלית המסורתית היא הגבינה, מה שלוקח אותי לחג השבועות בהחלט ניתן ליהנות ממנו בחג השבועות שלנו עם מלית גבינה שאינה מסורתית אצל הערבים אבל אצלי עובדת מצוין. את הקטאייף כלומר ניתן לקנות את החביתיות המוכנות ללא מילוי בכל מכולת ביפו וניתן למלא במה שמתחשק מתוק או מלוח.


מאחר וקוטר של הקטאייף הוא בערך 10 או 12 ס"מ ניתן למלא ולקפל לצורת כיסן (בוריקיטס) או להצמיד 2 חביתיות ולמלא יותר מלית (כמו שאני אוהבת), זה מה שאני אוהבת לעשות.


המתכון:

קטאייף גבינה מתוקה

ל-25 חביתיות:

300 גרם קמח (2 כוסות +2 כפות)

20 גרם שמרית

1 כף סוכר

1/2 כפית אבקת אפייה

480 מ"ל (2 כוסות) מים

למלית גבינה

1 קוטג' 5% מסונן כ2

2 שקיות סוכר וניל

למלית האגוזים:

150 גרם תערובת אגוזים שבורים

(פיסטוק, אגוזי מלך, לוז, וכו')

70 גרם (1/3 כוס פחות כף) סוכר

1 כפית קינמון

20 גרם חמאה רכה

5 טיפות מי זהר (מי פריחת הדרים)

להגשה: פיסטוקים


אופן ההכנה:

הכנת הסירופ: מביאים לרתיחה סוכר, מים ולימון. מנמיכים את הלהבה ומבשלים כ-10 דקות על להבה נמוכה עד שמתקבל סירופ חלק, צלול ודי סמיך. מסירים מהאש, מוסיפים מי זהר ומניחים להצטנן.


מכינים חביתיות קטאייף: מערבלים קמח, שמרים, סוכר ואבקת אפייה. תוך כדי ערבול מוסיפים מים לקבלת בלילה חלקה. מתפיחים במקום חמים כ-20 דקות עד שהבלילה תפוחה ונראות עליה בועות רבות. עד שלב זה ניתן להכין את החביתיות מראש וכשרוצים להגיש ממלאים מטגנים קלות יוצקים סירופ ומגישים.


מחממים מחבת טפלון. משמנים מעט ויוצקים 1/2 מצקת מן הבלילה, מטלטלים את המחבת לקבלת חביתית בקוטר 12 ס"מ (מטגנים בכל פעם חביתית אחת). כאשר מופיעות בועות על פני החביתית ופני השטח מתייבשים מעט, מוציאים מהמחבת וממשיכים עם החביתית הבאה, אין צורך לטגן משני הצדדים. (במידה ויש צורך לשמן שוב את המחבת משמנים לרוב לא צריך).


מכינים את המלית: מערבבים את הגבינה עם הסוכר או מערבבים אגוזים עם סוכר, קינמון ומי זהר. ממלאים: מניחים כף מלאה גבינה במרכז החביתית מניחים מעל חביתית נוספת מהדקים וסוגרים את השוליים סביב. לחילופין מניחים כפית מלית אגוזים במרכז כל חביתית, מקפלים ל-2 ומהדקים מעט לקבלת כיסון. מחממים מחבת עם מעט שמן או חמאה מומסת ומזהיבים כ-2 דקות משני הצדדים. מעבירים לנייר סופג. יוצקים מעט סירופ קר על הקטאייף החם, מפזרים פיסטוקים ומגישים.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page