top of page

סטיקי רייס מנגו

אורז דביק מתוק עם מנגו - למתכון ▼

קראנץ שמרים עם גבינה
שלוב חלומי

לא היתי מעולם בתאילנד וכל האוכל התיאלנדי שאני מכירה הוא רק מהמפגשים שלי איתו כאן בארץ, עם מטעמים שלהם במסעדות או בסדנאות או בארוחות תאילנדיות פרטיות שבהן שהשתתפתי.

משום מה לא יצא לי לאכול את המנגו סטיקי רייס.

סוף סוף יצא לי לטעום את הקינוח המדהים הזה מנגו סטיקי רייס רק לאחרונה לשמחתי הרבה מאוד. והוא כל כך מתאים לארוח ואפילו לשומרי כשרות כי הוא פרווה מעצם היותו כזה.



הייתי אחרי ארוחה מדהימה, שבעה מכדי להכניס אפילו לא פירור, התחנננו לפני שאטעם את הקינוח ואני נכנעת כמעט בקלות, מי אני שאגיד לא למשהו מתוק! זהו !!! איזה מזל שהסכמתי לטעום, המחשבה של מה הייתי יכולה להפסיד להמשיך לפספס כבר הורסת אותי.

אייך שהכנסתי נדלקו לי זיקוקי דינור של בלוטות הטעם,המרקם, הטמפרטורה של הקינוח, השילוב של המנגו המתוק והקר טיפלה חמצמץ הטריף אותי, ביקשתי מתכון, קיבלתי הסבר כללי עם התחמקות, הבטחתי לעצמי שיהיה לי מתכון ויהי מה ואכן יש מתכון טעים, טעים.

והוא כתוב כאן בשבילכם.

חשוב לי לציין לא היה לי סבלנות ולא היה לי בבית אורז מיוחד לסושי השתמשתי עם אורז עגול לריזוטו , התנהגתי איתו בדיוק כמו עם אורז סושי הצליח בענק, מדהים, אני מאוהבת קשות במנגו סטיקי רייס.


קראנץ שמרים גבינה



המתכון: מנגו סטיקי רייס, אורז דביק מתוק עם מנגו



ל4 -6 מנות

לאורז: 1 כוס אורז עגול לסושי (או 1 כוס אורז גלוטני דביק תאילנדי) 1/2 1 כוסות מים

לרוטב : 240 מל (1כוס)קרם/חלב קוקוס ל8% לפחות 100 גרם סוכר קורט מלח

להגשה: 3-4 יחידות מנגו בשלים וחתוכים לקוביות גדולות או פרוסות שקדים פרוסים קלויים/שומשום קלויי

דבש או מייפל או כל סירופ/רוטב מתוק שרוצים.

  • רוחצים ומשרים את האורז: שמים את האורז בקערה ממלאים מיי ברז שוטפים היטב, המים יהפכו ללבנים, מסננים את האורז מהמיים ושוטפים שוב באותה צורה שוטפים 5-6 פעמים (בדיוק כמו אורז סושי).

  • בשלב זה ממלאים מים קרים לכיסוי האורז ומשרים אותו לפחות שעה (ואפשר גם שעתיים/שלוש).

  • מסננים היטב את האורז.

  • שמים את האורז השטוף המושרה והמסונן בסיר קטן, מוסיפים מים (כוס וחצי) ומביאים לרתיחה כשהאורז מגיע לרתיחה חזקה, מניחים מגבת מטבח על פני הסיר, סוגרים עם מכסה ומעבירים ללהבה הכי חלשה שיש בכיריים.

  • מבשלים מכוסה מעל להבה נמוכה 18 דקות בדיוק, בודקים שהאורז התבשל לחלוטין וכל המים התאדו.

  • משהים מכוסה 10 דקות, נותנים לאורז לנוח ולהתקרר עוד כ10 דקות

מכינים רוטב קוקוס ומבשלים עם האורז:

  • בקערה מערבבים קרם קוקוס עם סוכר וקורט מלח להמסה (כמו קפה) יוצקים על האורז מערבבים קלות מניחים על אש קטנה מאוד ומבשלים כ- 30 דקות תוך כדי שמערבבים בעדינות מדי פעם.

  • כל הנוזלים נספגים באורז והוא הופך דביק מאוד.

למנגו:

  • קולפים את המנגו בעזרת קולפן.חותכים את הצדדים הבשרניים שלו ומניחים על קרש חיתוך, ואותם פורסים לפרוסות בעובי 1-2 ס"מ. את שאריות המנגו חותכים לקוביות קטנטנות.

הגשה:* מומלץ להגיש את האורז פושר חמים או בטמפרטורת החדר

הצעת הגשה ראשונה (יש עוד אחת כמו בצילום) שמים כף גדושה מהאורז בצלחת הגשה (אפשר לסדר אותה יפה, לוקחים קערית קטנה מרטיבים ומנערים את המים דוחסים בעזרת כף את האורז והופכים על צלחת הגשה, יוצא גבעה קטנה ומסודרת , באותה דרך אפשר להשתמש ברינג קטן ולדחוס פנימה אורז ולהוציא את הרינג). מסביב מניחים פרוסות מנגו.

  • מעל האורז מזרזפים מעט דבש, מפזרים מעל שקדים או שומשום ומגישים.

* שומרים את האורז המוכן בתוך קופסא סגורה עד 3 ימים.

מאחר ואורז יכול להחזיק מעמד מספר ימים וכדי להגיש את המנה

מחממים אותו מעט הנה המלצה שלי להגשה טעימה שאני אוהבת

הצעת הגשה שנייה כמו בצילום

מכינים קציצות שטוחות מהאורז הדביק והקר

מחממים מחבת עם מעט חמאה מריחה של חמאה במחבת רק כדי לשמן אותה ו"מטגנים" את הקציצות להזהבה משני הצדדים על הדרך הצבע יהפוך לזהוב, יתקבל מעטה קריספי האורז בעצם יתחמם, הקציצות לא יתפרקו על חשש.

מניחים את הקציצות החמות על צלחת מסביב מנגו קר מזרזפים מעל דבש

מפזרים שקדים/שומשום קלויי ומגישים מיד.



bottom of page