top of page

לימון לימונרו - ריבועי לימון

חיתוכיות שהן לא פחות מזריחת הלימון - מראה וטעם. למתכון ▼


חיתוכיות לימון - לימונרו
איפה מרלין ?

חשוב להבדיל בן טארט לימון וללימון לימונרו, בטארט יש קלתית עם שוליים והכיסוי של העוגה הוא לרוב מרנג חרוך. בלימון לימונרו יש בצק בלי שוליים ואין שום כיסויי של מרנג. "העוגה" נחתכת לקוביות קטנות מקושטת באייסינג או אבקת סוכר אלו הן למעשה עוגיות או חיתוכיות ולא עוגה מראות וזיכרונות של סיטואציות של ישיבה "המבוגרים" סביב השולחן הגדול במטבח בבית ביפו, על מונחים כוסות קפה קטנות או כוסות תה מזכוכית דקה מאוד, עוגייה נלקחת ונטבלת בכוס ונאכלת בזהירות כאילו הייתה יהלום קטן וזה כל כך טעים, שצריך עוד המון עוגיות כדי להצליח להבין למה זה כל כך טעים.


דומים בטעמים אך שונים במראה ובמרקם של הקרם לימון. הרווח והכיף בשניהם לאוהבי החמוצים, מרגישים היטב את הלימון ואת המתיקות וההרמוניה בניהם. כל כך אוהבת את השילוב של חמוץ עם מתוק שאין ספק שהוא נמצא בהיכל התהילה ברשימת המתכונים, משתלב במקומות הראשונים של רשימת הקינוחים האהובים עלי.


המתכון פשוט ולא מסובך. צריך להקפיד על תבנית שאינה מתפרקת ובמידה וכן עובדים עם תבנית מתפרקת או רינג מומלץ לעטוף בניר מבחוץ מאחר והתערובת נוזלית מאוד ויש לה נטייה לברוח מהתבנית אבל חוץ מזה הכל ממש קלי קלות.



המתכון:

חיתוכיות לימון

התחתית לתבנית מרובעת 20-25 ס"מ

(כמות הבצק יכולה להספיק ל-2 עוגות בגודל 20 ס"מ)

300 גרם קמח תופח

200 גרם חמאה קרה בקוביות

100 גרם אבקת סוכר

גרדה מלימון וחצי

1-2 כפות מיץ לימון


אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות!

במעבד מזון (או עם הידיים), בפולסים, לשים בצק מכל החומרים, לא מגיעים לגוש בצק גדול אלה לפירורי בצק גדולים ולחים, מרפדים אך ורק את תחתית התבנית אין צורך בשוליים, אופים כ- 20 דקות ומצננים (כמעט אפייה מלאה).


למלית: 4 ביצים, 1/2 כוס מיץ לימון,200 גרם סוכר1/4 כוס קמח,1 כף קליפת לימון מגורדת. הכנת המלית: טורפים ביצים עם לימון, מסננים מכל הגבשושים, מוסיפים סוכר, קמח וגרידה, טורפים היטב עד שהסוכר נמס וקמח נטמעים בתערובת יוצקים מעל הבצק ואופים כ - 25 דקות נוספות מצננים חותכים לריבועים ומקשטים.


במידה ורוצים להכין ציפוי מומלץ, לצפות בעודן חמימות, אפשרי לצקת ציפוי לפני החיתוך אך מומלץ ועדיף לקשט

כל אחת בנפרד.


הציפוי: 2 כוסות אבקת סוכר, בערך רבע כוס מיץ לימון. מערבבים תוך כדי שמוסיפים את המיץ וזאת על מנת לשלוט על הסמיכות לפי המידה הרצויה לכם, מקשטים ומגישים. מומלץ לשמור בקירור.

להגשה: להוציא מהמקרר כ- 15 דקות לפחות לפני ההגשה.








פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page