top of page

ביסקוצ'וס דה ראקי

בספרדית בסקוצ'וס דה ראקי - בעברית תרגום חופשי כעכים של ערק .

מתכון פשוט אבל הכי מנצח בעולם שווה מיליון זהב ויהלומים בשבילי - למתכון ▼


ביסקוצ'וס דה ראקי
ביסקוצ'וס דה ראקי זה בספרדית

אלו הם בעצם כעכים שמכינים עם ערק, לא לא משתכרים מהם, לאחר האפייה האלכוהול מתנדף ומשאיר מאחוריו שובל של טעמים וניחוחות אניס עדין, כן של הערק ובזמן שהן נאפות הריח הנכון ממלא את הבית ובעיקר את הלב. כעכים פציחים עם טעם אותנטי של בית, של אימא, אותם טעמים, מרקמים, ריחות, שהם בעצם זיכרונות ילדות.


מראות וזיכרונות של סיטואציות של ישיבה "המבוגרים" סביב השולחן הגדול במטבח בבית ביפו, על מונחים כוסות קפה קטנות או כוסות תה מזכוכית דקה מאוד, עוגייה נלקחת ונטבלת בכוס ונאכלת בזהירות כאילו הייתה יהלום קטן וזה כל כך טעים, שצריך עוד המון עוגיות כדי להצליח להבין למה זה כל כך טעים.


המטבח הספרדי הבלקני במיטבו:

זה אימא, נונה סבתא, זיכרונות, טעמים, ידע, שיכלול ושימור. ערבוביה לוהטת של כל הדברים הכי טעימים בעולם בשבילי. נאספו ונארגו לתוך התפריט הביתי שלנו, כמו רקמה אחת גדולה, מהמטבח הטורקי, יוני, בולגרי, ספרדי בקיצור בלקני.


הכי, הכי אימא שלי והנונה שלי, וכמו שהיו הרוסקיטס המלוחים שכולם השתגעו עליהם, כך היו הביסקוצ'וס, שעליהם חלמתי המון המון זמן, כל פעם מחדש נזכרת במטעמים של פעם בטעם, במרקם ובריח המיוחד וזה לא מפסיק לרחף מעליי כמו פרפר קטן שלא נותן למח מנוחה, אייך להצליח לשחזר או למצוא את המתכון המדויק.


בודק, הופכת, שואלת וכולם עונות אימא שלך ידעה! אימא לימדה אותי כשעוד יכלה מלא מתכונים, אך דווקא את זה שמשגע אותי עכשיו לא ביקשתי ללמוד ברוב טיפשותי ומה שהלך איתה, נעלם. בהחלטה של לא עוד חיפושים, אלה ניסיונות אין סוף, עד לטעם הנכון, הולידו את הביסקוצ'וס הכי קרוב בעולם.


המתכון:

ביסקוצ'וס דה ראקי
לפני אפייה

כ-80 יחידות

700 גרם קמח (5 כוסות)

150 גרם שמן

100 חמאה (לפרווה נטורינה)

200 גרם (1 כוס) סוכר

2 חלמונים (צהובים)

3/4 כוס ערק אמיתי למריחה:

1 חלבון טרוף

מעט סוכר לפיזור (לא חובה)









אופן ההכנה:

לשים בצק מכל החומרים, נותנים לבצק לנוח 1/2 שעה במקרר (לא חובה).

מחממים תנור ל-180 מעלות. חותכים פיסות של 20 גרם ומגלגלים גליל וסוגרים לכעך.

מורחים בחלבון טרוף קלות, ומפזרים מעל מעט סוכר כמו שמפזרים מלח. אופים כ-15 דקות או להזהבה יפה.







פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page