top of page

עוגיות מעמול במלית תמרים

המעמול היא המלכה הבלתי מעורערת של כל העוגיות - למתכון ▼

עוגיות מעמול במלית תמרים
פרחים אכילים

אם יש משהו שמרגש אותי בכל פעם מחדש, מעורר בי את היצר להיכנס לקונדיטוריה להתחיל להשתגע בהכנת מתוקים ממתקים עוגות ועוגיות זאת שימחה משפחתית גדולה (זה לא חייב להיות של המשפחה האישית שלי). שמחה שהיא טרום שמחה, טרום החגיגה הגדולה, כן יש כאלה שמחות, לדוגמא: שבת חתן, חינה, ערב הטבילה הכלה במקווה, ועוד כל מיני שכאלה, ערבי חגיגיים מיוחדים.


ההתרגשות מתחילה לטפס ולעלות הרבה מאוד זמן לפני האירוע, מצחיק אבל אם חושבים מה מאפיין אירועים שכאלה? התשובה מאוד פשוטה וידועה לרובינו מראש: הרבה מאוד תכנונים מחשבות תוכניות, קניות ואוכל, אוכל ו אוכל... מתוקים, מתוקים ומתוקים... אין מה לעשות השיא של שמחות האלה הם המתוקים, שמסמלים יותר מכל את השמחה, העתיד המתוק לבוא לטובה על כלת או חתן השמחה, על המשפחה ועל כל החוגגים.




ההתרגשות אצל ההורים במיוחד האימא (לא משנה של החתן או הכלה) היא לפעמים הרבה יותר גדולה מהילדים. ולא בכדי, יש משהו מאוד מרגש בהכנות לחגיגה בשביל משהו קרוב לליבך, במיוחד כשאתה יודע ומדמיין בראשך מה עתיד לקרות ברגע שכולם יתכנסו איזה התרגשות ובכל עוגה ועוגייה שמכינים יוצקים לתוכה את השמחה בידיעה שברגע האמת ברגע הנכון הכל יתפרץ החוצה בעוצמות והתרגשויות שלא מרגישים בכל יום.


מאותה הסיבה חוברות אל האימא של הכלה או החתן ומצטרפות בדרך כלל ה"דודות" הבשלניות והאופות מגיעות מהמרחקים עוד בטרם האירוע (כי צריך הרבה סוגים והרבה טעמים וכו') על מנת לעזור לייצר את כל הממתקים, למלא את הבית בריחות (של כל המאפים והמתוקים) של חגיגיות האירוע,



עוגיות מעמול
לפני אפייה

המתכון:

במלית תמרים ופיסטוק

במקום זר פרחים .

החומרים ל- 35 עוגיות 570 גרם קמח לבן 100 גרם סולת 10 גרם אבקת אפיה 1 כפית וניל 200 גרם חמאה רכה 1/2 כוס שמן 50 גרם סוכר 120 מל כוס מים כמה טיפות מי זהר

(לא חובה לא מומלץ לוותר)

למילוי: 1 חבילה תמרים מגולענים (לא ממרח)

50 גרם חמאה

1 כפית קינמון

5 טיפות מי זהר (מי פריחת הדרים)

5 כפות פיסטוק חלבי טחון דק

אופן הכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות. מכינים את המלית: לשים יחד את חומרי המילוי היטב יוצרים כדורים קטנים בגודל זית גדול.

מכינים את העוגיות: במיקסר לשים יחד את כל החומרים בעזרת ה K לבצק רך ונעים. מחלקים למנות בנות 25 גרם מגלגלים ככדורים וממלאים במלית סוגרים צובטים צורות בעזרת פינצטה למעמול, אופים כ- 20 דקות, העוגיות לא אמורות להזהיב מפזרים מעל אבקת סוכר מצננים היטב ושומרים במקום סגור.










0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page