top of page

סוטלאצ' פודינג אורז סופר טעים

סוטלאצ' פודינג אורז עם חלב הכי טעים שיש - הרוב הגדול משייכים אותו לפודינג של אורז עם חלב,

מה שלא בהכרח נכון במאת האחוזים. למתכון ▼


פודינג אורז עם חלב
זה כזה יפה וטעיםםםםםםם

אורז עם חלב אכן קיים בהרבה מאוד מטבחים ובהרבה ארצות, עדות מהודו ומזרח תיכון, אירופה, דרום אמריקה ועוד. בכל עם מטבח או עדה קיימת ורסיה כזו או אחרת של אורז עם חלב. מי שאוהב את הקומבינציה של אורז רך, רטוב, מתוק, מבושל בחלב יתאהב בכל גירסה שתגיע לפיו. הוא מופיע עם תיבול שונה החל מזעפרן, קינמון, וניל, גרדת לימון, מי ורדים, מיי זהר, הל ועוד.


אימא שלי היקרה ואהובה הייתה מכינה אורז עם חלב פשוטו כמשמעו, בלי יותר מידי תוספות וגינונים, כן וניל תמיד היה, בהגשה היו מוסיפים קינמון ונהנים, זה היה המעדן.

אצלנו בבית, אימא הכינה כל שבת בבוקר קבוע מאפה לרוב עם גבינות לפעמים עם חצילים או תרד, בורקס, בוריקיטס, בולמס, דיזיאונו ליד ביצים שבחוץ היו לבנות ובפנים חומות נמסות בפה מה קוראים אותם אצלנו חמינדוס. וחובה גם סוטלאצ' כל שהוא, מלבי, לצ'זיקה, פלאן, סוטלאצ' משהו מהמשפחה של הלבן החלבי הקר והמתוק.


ביום שאימא העבירה אלי את שרביט הכנת הקינוחים אני נתתי לסוטלאצ' טוויסט משלי וברגע שטעמה אישרה ואיתה כל המשפחה הסכימו שזו גרסה משודרגת וטעימה הפך המתכון שלי לככב, אני לא מכינה אותו במנות אישיות, תמיד כלי מרכזי גדול, כל אחד "מוזג" לעצמו כמה שהוא רוצה. כך למדו כולם והתאהבו ואכן מידי פעם אני מכינה לבני הבית ואם הבעל לקראת יום ההולדת שלו אומר לי אני רוצה עוגת יומולדת סוטלאצ'

אני מסכימה במידי כי זה הכי קל להכין והכי משמח שיש לחתן היומולדת.

ובמיוחד בשנים האחרונות אף הגדלתי לעשות, אני מפזרת מעל סוכר דמררה ושורפת עם ברנר, התוצאה שכבת קרמל מתפצפצת כמו קרם ברולה פשוט תאווה לחייך.


המתכון:

פודינג אורז חלבי מתבשל על הגז

לתבנית פיירקס עגולה קוטר 26

1 כוס אורז עגול

2 -3 כוסות מים

100 גרם סוכר

כמה טיפות תמצית מי זהר

1 קופסא חלב מרוכז ממותק

250 מל שמנת מתוקה

1 ליטר חלב


אופן ההכנה:

בסיר בינוני, שמים אורז, מים, סוכר ומי זהר. מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה ומבשלים עד שכל המים נספגים באורז, מוסיפים חלב ממותק מרוכז, שמנת מתוקה וחלב, אם רוצים תיבול זה הזמן להוסיף.


מביאים לרתיחה תוך כדי ערבוב מידי פעם, כשרתח ממשיכים לבשל תוך כדי בעבוע עוד כ 7-10 דקות, תוך כדי שמערבבים מידי פעם, מבשלים עד שהאורז "נפתח" ומרגישים שהרוטב טיפה מסמיך. מכבים את האש מעבירים לתבנית ומניחים להתקרר, (האורז יראה רטוב ולא מגובש אך בזמן שיתקרר יקרה הקסם). מעבירים למקרר למספר שעות. בהגשה כל אחד "מוזג" לעצמו יש כאלה המפזרים גם קינמון ויש המפזרים סוכר דמררה ושורפים עם ברנר.






פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page