top of page

גונדי, קציצות חומוס ועוף, מטבח פרסי

קציצות רכות ונימוחות עדינות וטעימות

עוגת דובדבנים בחושה
כדורי חומוס רכים ונימוכים גונדי

אני לא פרסיה ואין לי במשפחה משהו פרסי, אמא שלי היתה בשלנית על חלל אך לא בישלה מאכלים מהמטבח הפרסי. ובכל זאת כמה בת מזל אני , לשמחתי בימים עברו כשאבא שלי ואני הסתובבנו ביפו ת"א ברגל, אבא הכיר את כולם וכולם הכירו אותו וכך יצא שהינו עוצרים ולפעמים יושבים בכל מיני מקומות מסעדות פעלים חניות ממתקים ולא רק ובכל אתנחתא שכזו לפעמים אוכלים לפעמים טועמים וכך התודעתי לראשונה למרק הגונדי המופלא שהוגש לצד צלחת מלאה ירוקים ועוד צלחת אורז וזה היה חלום, כרגיל כמו כל דבר טעים שפגשתי הבטחתי לעצמי שאני עוד אדע להכין ואפילו טוב יותר מהפרסים עצמם.




לא מתבישת לומר כמה שאלתי וחיפשתי שכנות של אמא שיתנו מתכון והן נתנו רק מתכון שיקרי יצאו כדורי ברזל לא כדורים רכים וטעימים לא ויתרתי ובסוף אייך אומרים יגעת מצאת תאמין

היום אני עושה אותם כבר בעינים סגורות הם רכים ולא גדולים כמו שנהוג בקלאסיקה יותר קרוב לקובות או לקנידלך המרק מתובל כמו שאני אוהבת אך עדיין כמו שאומרים קרוב ונאמן למקור

היום יש לי שכן פרסי שאמא שלו כבר לא זוכרת אייך מבשלים וכשאני מכינה גונדי אני ממלאה סיר קטן ונותנת לו לטעום והוא חוזר עם הסיר ריק ומבקש אותי ללמד אותו או את אישתו אייך מכינים כזה טעים כמו של אמא שלו , מצחיק לא????






המתכון



גונדי

חומרים ל8 עד 10 מנות

למרק

1 כוס גרגירי חומוס מרוכחים לגונדי

2 קישואים

2 כרעים

2-3 לימונים פרסיים

1 כפית כורכום

1 כפית אבקת מרק (אופציונלי)


לקציצות

500 גרם עוף טחון

4 בצלים מגורדים על פומפיה עם נוזלים אפשר לקצוץ במעבד מזון

2 כוסות אבקת חומוס לגונדי

1 כפית הל

1 כפית כמון

1 כפית כורכום

מלח

פלפל לבן

1/4 כוס שמן

1/2-3/4 כוס מים (כמה שצריך)

מכינים את הכדורים – מערבבים לתערובת אוורירית עוף בצל אבקת חומוס תבלינים, במידה ומרגישים סמיך מוסיפים מים, התערובת צריכה להיות רכה אך נוחה לעיצוב!

מכינים מרק: שמים את כל החומרים יחד בסיר ממלאים מים מבאים לרתיחה מקפים מבשלים על אש קטנה כשעה.

מערבבים בקערה את כל החומרים יחד מרטיבים את הידיים, וצרים מעיסת העוף והחומוס כדורים עגולים בגודל ביצה גדולה מכניסים כדורים למרק הרותח, מביאים שוב לרתיחה.

מנמיכים את האש, ומבשלים כשעה וחצי בסיר חצי מכוסה.







פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page