top of page

גאלט בצלים עגבניות ומוצרלה

גאלט חגיגי ים תיכוני עם עגבניות מיובשות וגבינת מוצרלה - למתכון ▼

גאלט בצלים, עגבניות ומוצרלה
חתיך טעים ועולמי

תוכלו להכין את כל המרכיבים מראש ולהרכיב ולאפות בדקה התשעים או להכין מראש לחמם לפזר מעט, לפזר גבינות לבנות בהגשה וקיבלתם מנה סופר חגיגית. אם אין לכם בצלי שאלוט, תמיד אפשר למצוא בצלים קטנים לא חשוב איזה צבע לבנים או סגולים או לחילופין לקחת בצלים גדולים ולחתוך פרוסות עבות או חצאים ולהשתמש.


גאלט בצלים, עגבניות ומוצרלה לפני אפייה

לגאלט בקוטר 26 :

1 כמות בצק פריך מלוח (אפשר קנוי)

למלית:

3 כפות שמן זית

2 שיני שום קצוצות

2 כפות חומץ בלסמי

8-10 שאלוט חצויים

8-10 עגבניות שרי חצויות

10 יחידות של עגבניות לחות חצויות

2 פלפל אדום קלוי (אפשר מצנצנת) חתוך ל-4

מלח, פלפל

2 גבעולי אורגנו

3 גבעולי תימין העלים

100 גרם קשקבל מגורד

150 גרם מוצרלה קרעים

למריחה: ביצה טרופה ושומשום.




אופן ההכנה:

מחממים את השמן במחבת מוסיפים שום ואת הבצלים מטגנים כ: 7-8 דקות כשהבצלים מתחילים להתרכך ולהזהיב מוסיפים את הבלסמי והדבש מקפיצים מוסיפים את העגבניות והפלפל הקלוי מקפיצים עוד 2-3 דקות מתבלים מסירים את המחבת מהאש ומקררים.


מחממים תנור ל-180 מעלות! פותחים את הבצק על משטח עבודה (עיגול בקוטר 28 ס"מ בערך) מפזרים במרכז עיגול בקוטר 24 בערך קשקבל מניחים חלק מתערובת הירקות, מקפלים את השוליים של הגאלט מסביב, מפזרים קרעי מוצרלה ומעל עוד ירקות מסיימים עם עלים של אורגנו ותימין, מורחים את שולי הבצק בביצה ומפזרים רק על השולים שומשום אופים עד שהבצק זהוב אפוי.


בהגשה ניתן לפזר עוד מעט קרעי מוצרלה או גבינה אחרת טיפה שמן זית ולהגיש. ניתן להכין את הירקות מראש והבצק מוכן להרכיב ולאפות קרוב למועד ההגשה ואפשר גם להכין מראש ורק לחמם ולהוסיף את הגבינות שנייה לפני ההגשה.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page