top of page

בצק יוגורט מדהים טאפדה - מדהים!

מאפה שטוח אותנטי מהמטבח הספרדי בשם טאפדה - למתכון ▼

מאפה ספרדי טאפדה
טאפדה - לכסות!

פרוש המילה טאפר בספרדית הוא לכסות. כלומר מאפה מכוסה בבצק.

את הטפאדה ניתן להכין מכל סוגי הבצקים, פריך, שמרים, עלים וכו'.

אני פשוט לא מצליחה להפסיק להתלהב מימנו, לרצות להכין אין סוף רעיונות ומתכונים. בכל פעם שעולה לי לראש משהו חדש שאפשר לעשות עם הבצק המדהים הזה, אני חייבת לנסות ומתלהבת כמו תינוקת שזה פשוט עובד! בינתיים לא רק שלא היו אכזבות, אלה מתעצמת המחשבה שכדאי לזנוח את הכל ולהשתמש רק בבצק הזה לכל מטרה.


הסיפור שלי עם בצק היוגורט המדהים הזה, כשאני נתקלת במשהו שווה אני לוקחת אותו ב-2 הידיים מחבקת חזק, מאמצת בחום ולאט, לאט מגדלת וגודלת יחד איתו, לומדת אותו, מבינה אותו טוב, טוב משכללת ואז הוא הופך כמעט שלי, (לצערי הרב לא המצאתי אותו) חלק אינטגרלי מימני.


חשוב להבין : עובדים עם המתכון הזה לפי נפח! לכל 2 כוסות קמח תופח 1 כוס יוגורט כף שטוחה מלח וזהו מכאן השמיים הם הגבול אפשר להתחיל לעוף. כלומר אתם יכולים להכין מתכון קטן שאומר 2 כוסות קמח תופח 1 כוס יוגורט וכף שטוחה מלח. העיגולים הוכנו מבצק יוגורט מדהים אותו מכינים ברגע ולא צריך מיקסר או חומרים מיוחדים, כמובן מכינים מלית לפי הרצון. ובהחלט ניתן להגדיל או להקטין את הכמויות בהתאם לכמות הבצק והמאפה שתרצו להכין אך

הקפידו לשמור על היחסים.



מאפה ספרדי טאפדה

טאפדה מאפה בצק:

מתכון לקוטר 24-26 ס"מ

טכניקה ההכנה כל כך פשוטה, מכינים שני עיגולי בצק. לומר את האמת, הבצק יכול להיות כל בצק שתירצו עלים שמרים פריך ואפילו אם רוצים להיסחף אפילו 2 עיגולי מלאווח מוכנים.

מניחים עיגול אחד על תבנית במרכזו של העיגול מניחים מלית משאירים שוליים של 1.5 ס"מ, מעל מכסים (טאפר) עם עיגול בצק נוסף מהדקים וסוגרים בעזרת מזלג או קיפול, מורחים בביצה, יוצרים ארובה קטנה ואופים זה כל הסיפור.


מצרכים: הפעם מלית תרד!

1 קופסא תרד קצוצה

1 חבילה גבינת חמד מפוררת

1 ביצה

2-3 כפות גבינת שמנת

50 גרם גבינת פרמזן מגורדת

פלפל שחור - מלח בזהירות

מערבבים את כל החומרים לתערובת אחידה ומשתמשים.

*השילוב של יוגורט איכותי, עם קמח תופח אותו אי אפשר להחליף - מייצר קסם!



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page