top of page

אלפחורס של אלי אוליבר

אלי שלי אופה בחסד, ירש את הכישרון מאימא ועושה זאת רק להנאתו.

לפעמים מתכון של אלי, מנצח את המתכונים של אימא ואני בהחלט מורידה את הסינר ומפנה מקום.

אלפחורס
האלפחורס של אלי שלי

בזמן שאלי שלי אופה אותן, השמועה כאילו מעצמה פורשת כנפיים ומהווה גורם עליה לרגל בקרב החברים והמכרים, האמת שבצדק הם פשוט כמו עננים קטנים שנמסים בפה כמו צמר גפן מתוק. אלי פשוט מדגם את העוגיות ואומר שסוד ההצלחה של הבצק הוא ההקצפה של החמאה!


בצק עוגיות לאלפחורס
עיגולי הבצק רגע לפני אפייה

למתכון אלפחורס של אלי ל-30 סנדוויצ'ים 300 גרם קורנפלור 200 גרם קמח מנופה 1/2 כפית סודה לשתייה 1 שקית אבקת אפיה 200 גרם חמאה 100 גרם סוכר 50 גרם אבקת סוכר 1 ביצה 2 חלמונים 2 כפיות תמצית ווניל למילוי: 250 גרם ריבת חלב 50 גרם אבקת נוגט 100 גרם קוקוס טחון - לקישוט.

אופן הכנה:

מערבבים קורנפלור, קמח, סודה לשתייה, אבקת אפיה, מקציפים עם וו גיטרה חמאה עם סוכר, אבקת סוכר ביצים ווניל עד לקבלת תערובת בהירה אוורירית קציפת מאוד (לפחות 8 דקות ויותר). מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים חומרים היבשים בבת אחת, מערבלים בקצרה רק עד שהם נספגים בתערובת עוטפים בניילון ניצמד . מצננים שעה לפחות.

מחממים תנור ל-180 מעלות.

מרדדים את הבצק בין 2 דפי אפייה לעובי 4 מ"ל.

בעזרת חותכן עגול או כוסית בקוטר כ-3-4 ס"מ קורצים עיגולים בבצק. מניחים את העוגיות על תבנית מרופדת בניר אפיה. אופים בין 8 ל-10 דקות עד שהעוגיות מתייצבות וצבען זהוב בהיר. מצננים היטב. מערבבים ריבת עם אבקת נוגט היטב. מורחים על מחצית מהעיגולים שכבה עבה של הממרח. מצמידים מעל עוגייה נוספת , לקבלת סנדוויץ' בעדינות כך שהמילוי מגיע עד לשולים, שמים את הקוקוס בקערה מגלגלים את העוגייה כמו גלגל בשבבי קוקוס. שומרים בצנצנת אטומה .

עוגיות אלפחורס
Before the Surprise ...








פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page