top of page

מקלעת שמרים קרם פטיסייר ותפוחים מקורמלים

מקלעת שמרים קרם פטיסייר ותפוחים מקורמלים - למתכון ▼

מקלעת שמרים קרם פטיסייר ותפוחים מקורמלים
צילום: שרית גופן

כשאלי שלי בה לביקור ואני שואלת ואותו מה בה לך שאני אפנק אותך, בעיניי אוכל הוא אחד הדרכים הנהדרות לפנק מישהו שאוהבים באמת כי זה לא רק להכין בשבילו, העובדה שהוא יאכל ונשב יחד ונדבר ואני אוסיף על זה את אהבתי זה בשבילי המון.

אלי מבקש משהו עם שמרים, אוליי בקרם פטיסייר ושוקולד צ'יפס אני מציעה, יש לי במקרר קרם פטיסייר מוכן במקרר, ובצירופ מיקרים יוצא דופן מתאים לטעמו לטעמו של אלי, קניתי יום קודם את הקרם פטיסייר של גד, כשאני רואה מוצר חדש ומסקרן בסופר ישר קונה, לא חושבת הרבה קודם שיהיה לי אחר כך נמצא מה לעשות איתו.

והנה אלי בה עם בקשה שכזו בדיוק בזמן הנכון, לא בה לי שוקולד אומר אולי משהו עם תפוחים, מסתכלת רואה שיש תפוחים, יאללה תפוחים פטיסייר אני על זה.


ובאותה השנייה כבר מכינה בצק ובזמן שהבצק תופח מכינה תפוחים מקורמלים מקררת על המסננת שיגירו את הנוזלים וכך תוך זמן קצר הרעיון של עוגת שמרים עם קרם פטיסייר ותפוחים "קורם עור וגידים".


אלי מקבל חותך טועם נהנה ואת היתר מקבל צידה לדרך, אומר שזה בדיוק מה שרצה והתחשק לו, אני מקבלת בתמורה חיבוק ונשיקות. אני בעננים מה עוד אימא יכולה לרצות יותר...


חומרים לשתי עוגות:


המתכון:

מקלעת שמרים קרם פטיסייר ותפוחים מקורמלים
מבט מלמעלה

לבצק:

500 גרם קמח

25 גרם שימרית או 15 גרם שמרים יבשים

100 גרם סוכר

1 ביצה

1 חלמון

1/2 כוס שמנת מתוקה/ סוייה שיבולת שועל /שקדים/קוקוס

1/2 כוס מים

100 גרם חמאה רכה/ נטורינה

וניל (1 כפית תמצית)

קורט מלח

למלית:

250 גרם קרם פטיסייר מוכן

3 כפות סוכר

1 כף דבש

2-3 תפוחי עץ גרנד סמית

1 כפית קינמון

לזיגוג וקישוט

1 ביצה טרופה

שקדים פרוסים



אופן ההכנה:


מכינים בצק: מערבבים בקערת המיקסר עם וו לישה את הקמח והשמרים כדקה, מוסיפים סוכר ביצים, שמנת, מים, חמאה רכה, מלח ווניל. לשים במהירות בינונית למשך 8 דקות בערך, עד שהבצק רך, חלק ומבריק. מתפיחים מכוסה עד שהוא מכפיל את נפחו. מומלץ לא חובה, להתפיח לילה במקרר הבצק נוח לעבודה וקל יותר לעבד אותו. מחממים תנור ל: 180-190 מעלות

מחלקים את הבצק ל-2 חלקים שווים.

מכינים את התפוחים מחממים סוכר ודבש עד שמחיל להתקרמל מוסיפים את התפוחים והקינמון ממתינים כ3 דקות עד שהתפוחים מתחילים להפריש נוזלים, מערבבים מקרמלים את התפוחים עד שלא נוזלים, מכבים את האש ומקררים במידה ויש נוזלים מסננים אותם החוצה.

מכינים את המקלעת: מקמחים מעט משטח מרדדים מלבן ברוחב 25 ס"מ על 30 ס"מ משני הצדדים לכל האורך יוצרים חתכים אלכסוניים, בעומק 8 סנטימטר במרחק 2 סנטימטר אחד מהשני, מזלפים במרכז לאורך פס ברוחב 8 ס"מ שכבה יפה של קרם פטיסייר. מניחים ומסדרים מעל את התפוחים.


קולעים מעל את הבצק: מקפלים את ריבוע הבצק מעל התפוחים , מתחילים לסגור רצועה מצד ימין ומעליה רצועה מצד שמאל כמו X וחוזר חלילה עד שמסיימים, בחלק התחתון מסיימים בשלושה או ארבעה חתכים ואורך וממשיכים לקלוע כמו צמה ואז את הקצה מקפלים מתחת פנימה. מורחים בביצה מפזרים שקדים פרוסים ואופים כ-30 דקות, או עד שהעוגה זהובה אפויה, מצננים.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page