top of page

טארט לימון מוסיף המון

טארט לימון מהיר וקל - שילוב מרכיבים: בצק פריך עדין, מלית בחמצמצות עדינה, מרנג מתוק שהופך את הכל לחגיגי. למתכון ▼

טארט לימון ומרנג
מלכה בחמוץ מתוק

תוספת של פירות אדומים יוצרת הרמוניה מושלמת מאוזנת יפה וטעימה, ממש חגיגה אמיתית לאוהבי הטעם החמצמץ כמוני. מתכון הטארט היפיפה וטעים בטירוף, מובא כאן הפעם בשתי גרסאות אחת עם מיץ לימון רגיל והשנייה גרסה מתוחכמת שפיתחתי בזמנו לחברת פריגת.




אמנם יש בו שימוש בתרכיז לימון קפוא, אך הוא עושה את העבודה מעל ומעבר למצופה, ובגלל שהוא מוצלח כל כך וטעים בחרתי להעלות אותו גם לבלוג, במיוחד שאין להשיג לימונים והכי קלי קלות לעבוד עם רכז לימון מוכן. מאחר והתרכיז הקפוא מתוק, מורידים את כמות הסוכר במתכון קטנה יותר כלומר משתמשים בכמות סוכר קטנה יותר. מתקבל טארט מאוזן מאוד, חמוץ במידה נכונה, מתוק במידה מעולה, והחיבור עם המרנג נוצר טארט מדהים.


טארט טעים טעים במידה כזו שאי אפשר להפסיק לישר, שווה שיש ממש. היתרון הוא שמדלגים על סחיטת לימונים ומיץ לימון לטארט לימון נגיש בכל זמן שרוצים מהמקפיא, בתקופה שאין לימונים עסיסיים מלאים במיץ זה פתרון שווה ונהדר.



טארט לימון
פרוסה לימונית וכמעט עננית

מתכון טארט לימון ומרנג:

לקלתית בקוטר 22 ס"מ

200 גרם עוגיות (פתי בר או לוטוס)

100 גרם חמאה רכה / מחמאה

1 כף ממרח לוטוס

או חצי כמות בצק פריך מוכן

למילוי:

3 חלמונים

2 ביצים

150 גרם (3/4 כוס) סוכר

(אם משתמשים ברכז קפוא שמים רק 100 גרם סוכר)

120 עד 80 מל' מיץ לימון טרי

(או 170 רכז לימון קפוא, ממותק ) גרידת לימון מ1 -2 לימונים בינוניים

( אופציונלי, מעשיר ממש)

1 מיכל שמנת מתוקה להקצפה 32% / ריצ' לפרווה

למרנג:

2 חלבונים,

150 גרם סוכר (3/4 כוס)



אופן הכנה:

מחממים תנור ל-140 מעלות. טוחנים במעבד מזון את העוגיות לאבקה, חמאה וממרח לוטוס מעבדים בפולסים לתערובת פירורים לחים. מרפדים את התחתית והדפנות של התבנית /רינג, מניחים בצד (אין צורך באפייה עיוורת).


מכינים את המלית: מערבבים עם מטרפה חלמונים, ביצים, סוכר לימון או רכז עד שהסוכר נמס מעט מוסיפים גרדה, שמנת מערבבים עד שהתערובת אחידה. יוצקים את התערובת לתוך הקלתית, שימו לב לא לעבור את גובה הקלתית! אופים כ-25 דקות או עד להתייצבות התערובת. מוציאים מהתנור ומצננים.


להכנת המרנג: מקציפים חלבונים עם סוכר לקבלת קצף יציב וחזק. מעבירים לשק זילוף ומזלפים מעל הפאי כמובן אפשר להשתמש בכף כדי להניח את המרנג. למרנג חרוך, אפשר להשתמש בברנר, או להכניס לחלקו העליון של תנור שחומם מראש לגריל (חשוב להשגיח ) או ל-180 מעלות ולאפות מספר דקות. מוציאים כשהמרנג זהוב.



טארט לימון
מעדיפים טארט מבצק פריך? מומלץ אפיה עיוורת לפני הכנת המלית










פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page