top of page

טארט פירות יער וקרם שקדים

טארט טעים במיוחד עשיר בפירות יער למי שאוהב טעמים חמצמצים, עם פטנט לקבלת טארט עם פירורים פריכים ואפויים כמו שצריך! למתכון ▼

טארט פירות יער וקרם שקדים
משולש חמוץ מתוק מלא בעינוגי פרי

הצורך הוא אבי ההמצאה והמצאות טובות מגיעות כאשר יש חשק למשהו מאוד ספציפי, וכך נולד הטארט הזה, בני המתוק ביקש: "אימא תכיני לי ... נו את זוכרת קניתי כזה פעם... נו משהו דומה לטארט ההוא מרולדין"... אני לא יודעת מה היה הטעם אתה אכלת... תכין אתה ... כן אבל את יודעת" ...


לא בקיצור, דיאלוג ארוך ומתמשך שבסופו של דבר התוצאה: הכי טעים שאפשר!

למעט הכנת הקלתית שזו בעצם העבודה הכי קשה בכל הסיפור אין יותר עבודה ולכלוך.

יש לפזר את החומרים על הקלתית על פי הסדר הרשום, לצקת מעל את החלב המרוכז

לאפות ולקבל טארט משגע בקלי קלות. התמכרות מטורפת לטעמים והכנה הכי הכי פשוטה שיש.


המתכון:

טארט פירות יער

תבנית מלבנית 11 על 30

180 גרם חמאה קרה

240 גרם קמח

75 גרם שקדים טחונים

75 גרם אבקת סוכר

2 חלמונים

2 כפות מים

למילוי קרם שקדים:

150 גרם סוכר

150 גרם חמאה

1 ביצה

1 כף רום

1-2 כפות קמח

200 גרם שקדים טחונים

1 חלמון

(הכמות מתאימה ל-2 עוגות מה שלא משתמשים אפשר לשמור כ-2 שבועות במקרר) לפירות: 2 כפות ריבת פירות יער, 200 גרם פירות יער.


אופן ההכנה:

מכינים את הבצק במעבד מזון: מעבדים את החומרים היבשים וחמאה לתערובת פירורים דקה מוסיפים ביצה ומעבדים למרקם פירורים גסים, מחלקים את התערובת ל-1/3 ו-2/3 אוספים את החלק הגדול לכדור בצק ומשטחים מעבירים למקרר ל-15 דקות ואת ה1/3 מפזרים על תבנית מרופדת בנייר אפייה מעבירים למקפיא ל-15 דקות.


מחממים תנור ל-180, מרדדים את הבצק (החלק הגדול) לגודל טיפה גדול מגודל התבנית, מרפדים את תחתית ודפנות הקלתית בבצק, אופים אפיה עיוורת: מניחים משקולת, אופים 10 דקות מסירים את המשקולת וממשיכים לאפות עוד 5 דקות, מקררים מעט את הקלתית.


מכינים את הפירורים: במקביל אופים את הפירורים אפיה חלקית כ- 10 דקות (מוציאים מהתנור בעודם לבנים) מקררים היטב. מכינים מילוי קרם שקדים מערבלים את חומרי המילוי למעט השקדים, עם וו גיטרה במיקסר לקרם אוורירי מוסיפים את השקדים מערבלים עוד דקה לקרם אחיד, מורחים על הקלתית (1/3-1/2 מכמות) קרם שקדים, מעל מורחים ריבה ומפזרים פירות אדומים מחזירים לתנור ואופים כ-20 דקות מוציאים מהתנור מפזרים את הפירורים האפויים חלקית מחזירים לתנור לעוד 10 דקות או עד שהפירורים זהובים ומוכנים. מקררים היטב, מגישים נשמרת מצוין במקרר!


bottom of page