top of page

גאלט תפוחים מקורמלים בדבש

טארט כפרי של תפוחים מקורמלים ושקדים - למתכון ▼

גאלט תפוחים בדבש
בצק אספני

תפוחים מקורמלים, בצק פריך, מלא שקדים פרוסים והכנה הכי קלה ומהירה, מתקבל מאפה הכי חגיגי בלי יותר מידי התעסקויות עם העיצוב. האופציה לסיים ארוחה בלי משהו טעים, כלומר קינוח לא קיימת אצלי.


אצל רבים נושא הכשרות חשוב מאוד ואופציית הקינוחים, העוגות קרמים וכו' היא בעיתית לעיתים פחות טעימה. המתכון המדהים והפשוט הזה בהחלט יכול להוות אופציה מעולה לקינוח חגיגי גם כשר פרווה! בערב ראש השנה,

כי מה עם לא תפוח בדבש?


אפשר להכין מראש, וכמובן גם אפ האפשרות להקפיא ולאפות ממש לפני ההגשה.

ויש את האופציה להכין אותו פרווה מבלי לפגום באיכות והטעם המדהים!

מתקבל המאפה הכי הכי טעים בעולם וכל כך חגיגי.

אפשר להגיש חם ולהוסיף ליד גלידה או סורבה קר, או קצפת.

אפשר להגיש קר עם מעט אבקת סוכר.

המתכון:

גאלט תפוחים

לבצק:

300 גרם קמח רגיל

200 גרם חמאה/ נטורינה קוקוס

75 גרם סוכר

1 ביצה

2-3 כפות ריבת משמש

4 תפוחי עץ גרנד סמית

לקרמל:

2 כפות סוכר

1 כף דבש

1 כף אינסטנט פודינג

למריחה:

1 ביצה טרופה

לפיזור:

50 גרם שקדים פרוסים קלויים קלות.






אופן ההכנה:


הבצק: מעבדים קמח עם חמאה וסוכר במעבד מזון בפולסים לקבלת פירורים קטנטנים מוסיפים ביצה ממשיכים לעבד בפולסים לקבלת פירורים לחים וגדולים, מעבירים את הפירורים למשטח אוספים לכדור בצק מניחים במקרר ל-15 דקות, מכינים את התפוחים קולפים חותכים לשמניות מסירים גרעינים.


מכינים קרמל: מפזרים סוכר ודבש במחבת גדולה, מחממים עד שהופך לקרמל, מוסיפים תפוחים מפזרים בשכבה אחת (כמה שניתן),ממתינים מבלי לגעת עד שהתפוחים מתחילים להגיר נוזלים והקרמל הופך מימי מתחילים לערבב ולהקפיץ עד שהתפוחים הופכים מקורמלים מבלי להתפורר, מסירים מהאש, מוסיפים אינסטנט פודינג, מערבבים ומניחים להם להתקרר.


מכינים את הגאלט: עובדים על נייר אפיה, מקמחים מעט מאוד נייר אפייה מניחים במרכז את כדור הבצק ומרדדים לעיגול בקוטר 26-28 ס"מ. מורחים את הריבה במרכז בעיגול בקוטר 24 בערך ומסדרים מעל את התפוחים בעזרת נייר האפייה מקפלים את שולי הבצק מעל לחלק מהתפוחים סביב, מברישים את שולי הבצק בביצה טרופה מפזרים שקדים בנדיבות מעל התפוחים ואופים כ-25 דקות או עד שהמאפה אפוי השוליים זהובים.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page