top of page

קאנלה דה בורדו

פעמים רבות נסענו ללמוד בפריז קונדיטוריה, ויצא שאכלנו את המאפה הנהדר הזה קאנלה בכל מיני מקומות.

רק מקום אחד זכור לי כל כך ואני מדמיינת כאילו אני מטיילת שם כרגע, מקום שבגללו התאהבתי נואשות בקאנלה והבטחתי לעצמי שאכין בדיוק כך, כי יש טעמים שאי אפשר לשכוח. למתכון ▼

עוגת קאנלה
קאנלה בניחוח פריזאי

עוד דברים שאי אפשר לשכוח. בטוח זה היה יום שלישי כשהעיתון הזה יצא, ההוכחה לכך השוקו שלי לצד העיתון בארומה תל השומר. וגם זה היה יום ראשון, יום חופשי מלימודים, יום שמטיילים, יום שמתקיים בו שוק איכרים, ליד הלובר, עמד איש לא צעיר בדוכן שנראה עגלת תלת אופן, ומאחורי פינת עבודה וכל מה שמכר היה הקאנלה, טרי שהוציא מידיו אחת לכמה זמן, הוא לא מיהר לשום מקום בזמנו הוא הכין ואחת לכמה זמן הוציא מגש מכר את כולו והמשיך הלאה למגש הבא.


לא אשכח שבזמן ההמתנה שיצא נגלה של קאנלה, בשוק איכרים הייתה גם מחלבה שמכרה את תוצרתה וממנה קנינו מסקרפונה טרייה ואתם יכולים לדמיין בעיני רוחכם אייך שני אנשים יושבים על שפת אבן, ביד אחת קאנלה ביד השנייה כפית מפלסטיק לוקחת כמות קטנה של מסקרפונה ומכניסים לפה ביס אלוהי ואוכלים נהנים עד השמיים ומאושרים כפליים. המתכון הזה הוא אחד המתכונים המנצחים שהצלחתי לפתח, אמנם זה עלה לי בדמים והמון ניסיונות ומשהגעתי אל התוצאה הרצויה יכולתי להשוויץ כמה זה קל ופשוט, כי זה באמת כך קל ופשוט. ייחודו של המאפה ההתפצחות מבחוץ כמו סוכרית תרנגול של פעם הרכות החורים והנימוחות מבפנים.


המתכון:

מגזין  על השולחן
המגזין- הקאנלה- השוקו ותל השומר

חומרים ל 10-12 יחידות

1/2 ליטר (2 כוסות +כף כוסות) חלב

1 כפית תמצית וניל

25 גרם חמאה

2 חלמונים

1 ביצה

200 גרם סוכר (1 כוס)

140 גרם קמח (1 כוס)

2 כפות רום


אופן ההכנה:

מביאים לרתיחה חלב וניל וחמאה, מערבבים ומקררים היטב. בקערה גדולה טורפים חלמונים, ביצה שלמה וסוכר, מוסיפים קמח ממשיכים לערבב עד שהתערובת אחידה (נוצרת מעין משחה).


מוסיפים תוך כדי ערבוב את תערובת החלב המקורר עם החמאה בכל פעם קצת עד לקבלת תערובת נוזלית אחידה ללא גושים, מוסיפים רום מעבירים לקערת זכוכית, מכסים ומצננים לפחות 24 שעות. (אפשר עד 48 שעות, אם שומרים יותר מ-24 שעות כדאי לערבב את התערובת פעם או פעמים ).


מחממים תנור ל-220 מעלות משמנים תבניות סיליקון ייעודיות לקאנלה (נחושת למי שיש, אפשר גם לא ייעודיות אך הכי מוצלח יוצא בהם).


טכניקת השימון הוא הטיפ מנצח! ממיסים חמאה יוצקים לתחתית התבנית חצי כפית חמאה מומסת וזהו אין צורך יותר לעשות כלום זה "ישמן את עצמו" באחריות זה עובד! ממלאים את התבניות עד שלושת רבעי גובה! אופים 15 דקות ב-220 מנמיכים את חום התנור ל-180 וממשיכים לאפות עוד 50-55 דקות, עד שמוכן .



קאנלה חתוכה
בועות מבפנים

טיפים מוצלחים:

חשוב! המאפה משחים מאוד אבל זה לא אומר שהוא אפוי, לבדוק עם מזלג, כלומר להזיז בעדינות את אחד המאפים מהדופן ולראות שגם הדופן אפויה וצבעה זהוב כמו החלק העליון. מוציאים מהתנור ממתינים דקה שתיים ואז הופכים ומחלצים בעדינות את הקאנלה, הם אמורים ליפול לבד מהתבנית בשלב זה הם עדין רכים מאוד ממתינים מעט עד שמתקררים ואז המעטה החיצוני הופך כמו סוכריה מתפצפצת והתוכן רך ומענג.


הקאנלה הכי טעים ביום האפייה, אבל אפשר לשמור אותו בכלי אטום עד יומיים. קחו בחשבון שעם הזמן העוגות מאבדות את מרקמן הפציח.


קאנלה על צלחת
צילם: דניאל לילה סטיילינג עמית פרבר


0 תגובות
bottom of page