top of page

עוגת ספוג קצפת, תותים וג'לי

כי החיים שלנו תותים וגם קצפת ואפשר גם ג'לי - למתכון ▼

עוגת ספוג קצפת, תותים וג'לי
דוגמנית באדום מבריק

ישנם כמה עוגות בעיקר אלו הקשורות לפירות עונתיים שאני באופן אישי חייבת להכין לפחות פעם אחת בשנה לפחות. הסיבה היא לא רק עונות השנה ופירות המדהימים המגיעים איתם, אלה הבנים אהובים שלי שאוהבים את העוגות המסוימות ממש וככה אני מוצאת את עצמי, מיד אייך שאני רואה פרי עונה חדש שרק מגיע לשווקים, רצה לקנות ויודעת בדיוק מה יהיה הדבר הראשון שאכין מהם העוגות של שי תותים על בסיס ספוג קצפת תותים וג'לי. או משמשים בחושה, לאלי שלי טארט דובדבנים עם קרם שקדים, וגל אוהב טארט לימון ועוגת משמשים.


לכל אחד מהם יש את העוגה המסוימת והספציפית שלו, וזו של שי ממש פשוטה כזו של פעם בסיס ספוג טיפה רטוב מסירופ סוכר, מעל המון קצפת תותים וג'לי תות.


המתכון:

עוגת ספוג קצפת, תותים וג'לי

לעוגה בקוטר 22-24

4 ביצים שלמות

4 כפות סוכר

4 כפות קמח

2 כפות שמן

להרטבה:

1/2 כוס מים

2 כפות סוכר

2 כפות קוניאק (לא חובה)

לקצפת:

2 שמנת מתוקה (או 1 שמנת או-1 מסקרפונה)

4 כפות סוכר

2 כפות אינסטנט פודינג וניל (אופציונלי)

לג'לי:

1 חבילה ג'לי תות (מכינים לפי הוראות היצרן) תותים, פירות יער.


אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-160 מעלות. מקציפים ביצים שלמות עם סוכר לקצף בהיר, עוצרים את המיקסר, מוסיפים קמח בתנועות קיפול ובסוף את השמן, יוצקים את התערובת לתבנית ואופים כ-20 דקות או עד שהעוגה זהובה וקיסם יוצא יבש מצננים, מרטיבים עם מי סוכר.

מקציפים שמנת מתוקה עם סוכר לקרם יציב, מורחים על העוגה מישרים ומקפיאים לשעתיים לפחות. מכינים את הג'לי, ומקררים מעט. מסדרים תותים מעל, יוצקים את הג'לי הפושר בעזרת כף על הפירות ומחזירים לקירור למקרר עם שהג'לי מתייצב.



bottom of page