top of page

ספוליאטלה sfogliatella

מאפה נפוליטני במלית קרם סולת וריקוטה - למתכון ▼

קראנץ שמרים עם גבינה
הכי קרנצ'י שיש

אם מסתכלים על הספוליאטלה רואים שכבות דקות של בצק שנראות כמו צדף בים ובין שתי חלקי הצדף במקום פנינה מונח קרם טעים של סולת עם ריקוטה מתובל בתפוז ובכל ביס יש קרנץ מתפצפצ בפה מאפה משגע ביופיו וטעמו

יש כאלה שמלאו אותו באגוזים ויצקו עליו סירופ סוכר כמו בקלוואה

ויש כאלה שהפכו אותו כבר לבורקס בשר מטרף

הבצק של הספוליאטלה אלסטי ומדהים וניתן למתוח אותו לניר דק דק.





אמנם המאפה היפה ביותר שיש אמנם דורש התעסקות אך התוצאה מרשימה מאוד ובהחלט אפשר להכין מגוון אין סופי של מליות מלוחות או מתוקות ולמלא ובכל פעם להרשים מחדש.



קראנץ שמרים גבינה



המתכון: ספוליאטלה sfogliatella

המתכון ל כ- 18-20 יחידות

לבצק

500 גרם קמח

240 מ"ל מים

20 גרם דבש

5 גרם מלח

למריחה

150 -200 גרם חמאה רכה מאוד מאוד

מלית

140 גרם סולת (1 כוס)

380 מל חלב (13/4 -2 כוסות)

200 גרם ריקוטה

125 גרם סוכר דק

1 ביצה

גרדה מתפוז או לימון

כמה טיפות מי זהר או כפית וניל


מכינים בצק:

במקסר עם וו גיטרה לשים את כל החומרים עד לקבלת כדור בצק שאינו נדבק ונוח לעבודה (יתכן והבצק ירגיש טיפטיפה יבש זה בסדר ), אוספים את הבצק עוטפים בניילון ניצמד ומניחים (אין צורך במקרר) לחצי שעה לפחות.

מחלקים את הבצק ל3 חלקים מרדדים עם מערוך את החלק הראשון, למלבן כמה שיותר ארוך ודק (ניתן לעבוד עם מכונת פסטה מגיעים לעובי 6 וכמובן רוחב המכונה ) ברוחב של כ 25 סמ, מותחים את הבצק לרוחב ומשמנים עם הידים בעדינות משמנים את הצק בנדיבות עם החמאה הרכה , מתחילים לגלגל ל"רולדה" מתחילים הכי דקה וצפופה שאפשר תוך כדי מתיחת הבצק גם לאורך וגם הרחבתו לרוחב וכמובן מגלגלים כמה שיותר גילגולים, בגמר החלק הראשון מניחים לרגע את ה"הרולדה" בצד.

מרדדים את החלק השני בדיוק כמו הראשון למלבן כמה שיותר דק ויותר ארוך, משמנים בנדיבות עם חמאה מניחים על הקצה את ה"הגלילה" שגלגלנו, וממשיכים לגלגל את ה"רולדה" תוך כדי מתיחה לאורך ולרוחב , , מהנקודה שהפסקנו את החלק השני של הבצק , (אין צורך לצבוט מספיק רק להניח את הבצק באיזור התפר ולהמשיך לגלגל) חוזרים על הפעולה עם החלק השלישי של הבצק מתקבלת , מתקבלת "רולדת בצק יפה , עוטפים בניילון ניצמד מניחים במקרר ל24 שעות.


מכינים את המלית

מבשלים "דייסת " סולת יוצקים חלב לסיר, כשהחלב חם לא רותח, יוצקים תוך כדי ערבוב את הסולת, וממשיכים לערבב עד רתיחה וביעבוע והסמכת הסולת (ממשיכים עוד דקה שתיים מעבר לרתיחה) לדייסה סמיכה מאוד, מקררים היטב.

מעבירים את הדייסה המקוררת (שהפכה לבלוק) למיקסר עם וו גיטרה ומערבלים דקותיים, מוסיפים: ריקוטה , אבקת סוכר, ביצה, גרדת תפוז, מי זהר ומערבלים במהירות איטית לקבלת תערובת הומוגנית, מעבירים לקערה.

מכינים ספוליטטלה ואופים :

מחממים תנור ל180 מעלות

מרפדים תבנית בניר אפיה

פוררסים את ה"רולדה" לפרוסות בעובי 1.5 סמ,

לוקחים פרוסה אחד(רואים בתוכה טבעות טבעות, כמו עץ) משמנים את הידים ומחילים ל"הגדיל" ולהרחיב את הפרוסה תוך כדי שמירה על הטבעות שלא ימעכו בתנועות סיבוב בעדינות מהמרכז לשוליים.

כאשר מתקבל עיגול כמו קונכיה בקוטר 10-12 סמ שמים במרכז כף גדושה מהמילויי ומקפלים לשנים , אין צורך להדק את השוליים המילויי אינו בורח בזמן האפייה ,

אופים כ 25 דקות עד שמזהיב, מקררים מעט ומגישים.





פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page