top of page

סטרופולי - struffoli

ערימת "סופגניות" קטנטנות, מהמטבח האיטלקי. מכינים אותם לקראת חג המולד ולא רק, גם באירועים חגיגיים

במיוחד - למתכון ▼

סטרופולי
סטרופולי בערימה

סטרופולי מנה שמגישים למרכז השולחן וכל אחד קוטף סופגנייה /סופגניות לפי רצונו, חייבים להבין שהן ממש כמו גרעינים אי אפשר להפסיק לאכול ואין סיבה אחת למה יש הרבה סיבות הטעם המראה שלהן כל כך צבעוני ומשמח ועצם היותן קטנטנות מגדיל את הפיתוי.


עשויות מבצק פשוט, ללא שמרים, הבצק קל להכנה, מימנו מגלגלים כדורים קטנטנים, אותם מטגנים להזהבה ובעודם חמות, מזלפים מעליהן דבש חם, מערבבים ומיד מערימים על צלחת "הר געש" קטן, הדבש מתקרר וגורם להר להתגבש וה"סופגניות" נדבקות אחת לשנייה, מקשטים בהמון המון סוכריות צבעוניות פירות מסוכרים כגון דובדבנים בצבעים שונים, אפשר גם דברים טובים אחרים כגון אגוזים, שוקולדים קצוץ ועוד הפתעות צבעוניות.


לפני שנה קישטתי אותם בתערובת פירות מסוכרים קצוצים וצבעונים, המשמשים כתערובת לחליטות תה מפירות מסוכרים, ניתן למצוא אותן בכל חנויות התבלינים, ברגע שמסיימים לשתות את התה, ניתן לאכול את הפירות הטעימים. התערובות מגיעות בצורת פירות חתוכים לקוביות קטנטנות ובעוד טעמים מעניינים וכמובן המון דובדבנים מסוכרים בצבעים שונים וסוכריות צבעוניות.


סטרופולי

המתכון:

350 גרם (21/2 כוסות) קמח

1/4 כפית אבקת אפייה

3 כפות סוכר

1/2 כפית מלח

50 גרם חמאה

1 כפית וניל

1 כף חומץ

גרדה מלימון שלם

גרדה מתפוז שלם 3 ביצים

לזיגוג: 1 כוס דבש, 100 גרם סוכר (חצי כוס)

מיץ מחצי לימון.

לקישוט:

סוכריות צבעוניות

דובדבנים מסוכרים בכמה צבעים

אגוזים פקאנים/ לוז וכו'


אופן ההכנה:

שמים את כל החומרים למעט הביצים במעבד מזון ומפעילים בפולסים. למרקם פירורים קטנים, מוסיפים ביצים ומעבדים בפולסים עד לקבלת כדור בצק. מחלקים את הבצק ל-5 חלקים ומרדדים לגליל בעובי אצבע כ-1.5 ס"מ מקסימום.

חותכים את הגליל לפרוסות בעובי 1.5- 2 ס"מ כמו ניוקי, ניתן לגלגל את החתיכות לכדורים קטנים, או להשאיר אותם כדוגמת הניוקי, מניחים על תבנית מקומחת קלות מחממים שמן עמוק מטגנים אותם בכמה נגלות להזהבה. מחממים את הדבש עם הסוכר והלימון תוך כדי ערבוב רק עד שהסוכר נמס, יוצקים על הסטרופולי החממים מערבבים. מערימים ערימה מפזרים המון סוכריות צבעוניות, פירות מסוכרים כגון דובדבנים, לפני שנה הוספתי קוביות פירות מסוכרים צבעוניים שמיועדים לחליטת פירות. (אפשר גם אגוזים) מגישים למרכז השולחן.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page