top of page

קוזונק/קוזונאק

ספק לחם ספק עוגה הכי טעים בעולם - למתכון ▼

קראנץ שמרים עם גבינה
ספק לחם ספק עוגה

קוזונק , הבולגרים אומרים שלי הרומנים אומרים שלי, בתכלס לא משנה של מי הוא טעים. מי שלא מכיר עליו לדעת בראש ובראשונה שהקוזונק הוא ספק עוגה ספק לחם, מרגיש כמו בריוש , טעמו טיפה מתוק, יש שמים בו צימוקים, ואחרים מעט סוכר וקינמון ויש את אלה שמגזימים עם שוקולד מה שהופך אותו לעוגה .




בתחילת שנות השמונים כשבולגריה התחילה להתפרק מהמשטר הקומונסטי לכל מי שהיה רכוש בבולגריה יכול היה למכור אותו, בתנאי שאת הכסף לא ניתן היה להוציא מהארץ, כן אפשר היה לבזבז אותו שם וכך קרה שחמותי ואני נסענו "לטיול ביזבובים" טיול של פעם בחיים סביב כל בולגריה, נכון לא היו בתי מלון והיה עלינו ליהיו רשומים שאנו מתארחים אצל קרובי משפחתינו שעדין היו בחיים.

תתפלאו בולגריה לא היתה מתויירת כמו היום והמשטר הקומוניסטי עדיין ניכר. זאת אני אומרת כי נאמר לנו על ידי הדודים ברגע שהלכת ברחוב וראית תור כדאי לעמוד בתור ולחכות כדי לקנות מה שמוכרים, גם אם לא ידעת מה מוכרים וכך קרה שנעמדנו בתור וזכינו לקנות קוזונאק חלומי עם ניחוח משכר וטעם גן עדן חוויה מטורפת שאני לא יכולה לשכוח במיוחד כשאני אופה כמה כאלו במכה כדי לחלק למי שאני אוהבת.




קראנץ שמרים גבינה



המתכון:



המתכון מתאים ל3 קוזונק

1 ק"ג קמח

2 כפות שמרים יבשים

200 גרם (1 כוס) סוכר

50 גרם חמאה מומסת

80 גרם שמן


250 חלב

4 ביצים

גרדה מלימון

1 כפית וניל


למילויי ולמריחה

50 גרם חמאה רכה

100 גרם סוכר

1 כף גדושה קינמון

ביצה טרופה


אופן ההכנה:

לשים בצק מכל החומרים כ8 דקות לפחות, מניחים לתפיחה הכפלת הנפח,

מחממים תנור ל180 מעלות. מחלקים את הבצק ל3 חלקים, מרדדים חלק בצק אחד למלבן גדול 40*55, מורחים חמאה בעזרת מברש, מערבבים את הסוכר עם הקינמון, מפזרים סוכר עם קינמון מגלגלים ל2 גלילות כמו ספר תורה, ניתן לקלוע כמו בורג או כל דוגמה שרוצים, מורחים בביצה ומפזרים סוכר מעל בנדיבות.

אופים כ-30 דקות או עד שמזהיב.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page