top of page

בניצה - מאפה בצק פילו בולגרי

מאפה בצק פילו במלית גבינות ותרד מהמטבח הבולגרי - למתכון ▼

בניצה - מאפה פילו בולגרי
שחותכים יש רעש קראנץ- שימו אוזניות או שלא ...

בניצה בבולגרית פירושו מאפה, ישנם סוגים שונים של בניצות כלומר מאפי בצק גם מתוק וגם מלוח. מי שהגיע לסדנאות שלי אצל גרובשטיין הקומה שמעל בשנת 2005 וסייר איתי בשוק לוויסקי והסביבה למד מה זה בצק פילו, אייך מכינים אותו וגם למד להכין את הבניצה, ועוד כמה מאפים טעימים מבצק פילו. כשהוזמנתי להתארח אצל קארין גורן בתוכנית הראשונה בטלוויזיה, עדיין לא הייתה ממש מפורסמת, הצעתי לה את הבניצה ועוד מאפה קלתיות פילו, איש לא ידע מה זה בניצה ובקושי ידעו מה זה בצק פילו, ואיך עובדים איתו.


מאז חלפו הרבה מים כמו שאומרים בירקון והבניצה הפכה לנחלת הכלל, הבניצה הפכה למאפה של כולם ואימא שלהם פתאום עשתה בניצות כל ימי חייה וטוב שכך. המתכון מקורי אוליבר טוויסט - אפשר עם או בלי תרד, הפעם הוספתי לחגיגה תרד.


המתכון:

בניצה - מאפה פילו בולגרי

15 דפי פילו

למלית:

3/4 כוס שמן ,

או 200 גרם חמאה ממוסת

4 ביצים שלמות

1 כפית סודה לשתייה (לא חובה)

1/2 ליטר יוגורט

1 קובייה גבינה בולגרית קשה

מפוררת לפירורים גסים.

150 גרם קשקבל/גבינה צהובה מגורדת

(לא חובה בכלל)

1 חבילה בייבי תרד שטוף ונקי.






אופן ההכנה:

מערבבים את חומרי המלית מלבד הגבינה הבולגרית 2 משמנים תבנית אפיה, משאירים בצד לכיסוי המאפה שני דפי פילו יפים ושלמים 4 מרפדים את התבנית המשומנת בשני או יותר (כמה שצריך דפי פילו כולל הדפנות). לוקחים עלה מקמטים אותו כאילו ניר שכתבנו עליו וברצוננו לזרוק לפח ובצורה זו מניחים אותו על המצע שלנו, חוזרים על הפעולה עם עוד שני עלים ומניחים ליד, מפזרים תרד וגבינות (אפשר לוותר על התרד) .


יוצקים מעל העלים המקומטים חלק מהתערובת. חוזרים על פעולות 5 ו-6 עד שנגמרת תערובת המילוי ונשארים שני עלים שהנחנו בצד. מורחים בשמן את 2 העלים שנותרו ומכסים את המאפה יפה.

אופים בחום 200 מעלות כ-20 דקות, עד שהמאפה זהוב ושחום. מקררים מעט חותכים ומגישים.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page