top of page

קרם יונתן - בוואריה טעימה במיוחד

בוואריה מהירה, אוורירית נימוחה מלאה בשוקולד אגוזים וקצפת וטעימה במיוחד - אוהבי בוואריה?

המתכון הזה בשבילכם - למתכון ▼


בוואריה
בוואריה מיוחדת במינה

מה אפשר לבקש יותר, נכון שבוואריה הייתה הקינוח האולטימטיבי בשנות השבעים והשמונים, אי אפשר להתווכח עם העובדה שיש אופנה גם בקינוחים, שהרי בשנות השבעים והשמונים כש "האופנה" הזו התחילה, הלהיט האופנתי היה בוואריה, בכל מקום הגישו אותה, לרוב הייתה מזעזעת כל כך בטעמה שאין לתאר, במיוחד שהכינו אותן מכל מיני אבקות לא מזוהות ובניסיונות להניב בוואריה פרווה כי גם במסעדות על האש הקינוח היה בוואריה.


ובכל זאת היו מספר מקומות שהיו באמת אלופים בהכנת הבוואריה, כמו לדוגמא מסעדת המי ומי המדהימה, הייתה להם את הבוואריה האגדית, החלבית, הטעימה האוורירית ומענגת כל כך, לא יכולה לשכוח את התורים הארוכים ואין סופיים שהיו, אך היה תמיד שווה לחכות בתור כדי לזכות במעדן הנפלא האוורירי עם סירופ שוקולדי צמיג טעים, אני נזכרת בטעם ויש לי ריר בפה. עוד מקום שאותו לא יכולה לשכוח זה מסעדת אולימפוס, מסעדה שהגישה אוכל בסגנון יווני טעימה מאוד, שלה היה גם קרם בוואריה תוצרת עצמית שלהם כל כך טעים חלבי אוורירי ומיוחד, בתפריט קראו לו קרם יונתן ולא קרם בוואריה בזכות הטוויסט המיוחד שלהם.


קרם יונתן הוא בעצם בוואריה שאותה פוצצו אותו בשוקולד ואגוזי מלך קלויים וקצוצים הכינו במסעדה וזה היה להיט מטורף כל כך טעים, הרבה פעמים נסעתי למסעדה במיוחד רק כדי לקנות קרם יונתן ולא יותר.

לימים הכנתי גירסה שלי לקרם יונתן תוך כדי הכנת בוואריה אמיתית כהלכתה. ברגע של הארה הכנתי גם גירסה מהירה ומטורפת עם מעדן חלב דני והסתבר שזו הצלחה ומאז השם קרם יונתן מתקשר אצלנו למתכון המהיר של הבוואריה. בגלל שהיא כל כך קלה ומהירה להכנה היא גם מנצחת וטעימה אוורירית כמו שצריך יש לה מקום של כבוד בארסנל המתכונים שלי.


המתכון:

בוואריה מבפנים

לתבנית פיירקס, מלבנית או לעוגה עגולה בקוטר 22/24

לג'לטין:

120 מל (1/2 כוס) מים 14 גרם ג'לטין

לשוקולד:

100 גרם שוקולד לבן

50 גרם חמאה

4 מעדן חלב וניל

לקצפת:

2 שמנת מתוקה

75 גרם סוכר

100 גר' א. מלך קלויים מקוררים וקצוצים

100 גרם שוקולד מריר קצוץ דק.

תוספות:

1-2 חבילות בישקוטים

1 כוס קפה עם חלב (מוכן)

3 כפות אלכוהול (לפי טעמכם)

לקישוט:

2 שמנת מתוקה

50 גרם סוכר

50 גרם שוקולד קצוץ דק

סירופ שוקולד מדהים תוצרת בית:

70 גרם (חצי כוס) קקאו

200 גרם (1 כוס) סוכר

60 גרם דבש

240 גרם מים

1 כפית וניל

100 גרם שוקולד מריר


אופן ההכנה:

מרככים את הג'לטין מכינים את תערובת השוקולד: מערבבים בקערה קטנה יחד ג'לטין ומים ומניחים לזה לעמוד לפחות 1/2 שעה. ממיסים במיקרו בפולסים שוקולד וחמאה מערבבים לתערובת אחידה. מוסיפים לתערובת החמה את הג'לטין המרוכך, מערבבים להמסה (החום ימיס את הג'לטין) במידה והג'לטין לא ממס לגמרי מכניסים למקרו ל-2-3 שניות מערבבים שוב עד שכל הג'לטין נמס. טורפים בקערה את המעדן לתערובת אחידה, מוסיפים תוך כדי ערבוב את תערובת השוקולד והג'לטין המומס למעדן ומערבבים לתערובת אחידה.


מקציפים שמנת מתוקה עם סוכר לקצף יציב אך רך, מוסיפים ומקפלים לתערובת השוקולד והדני, לסיום מקפלים פנימה את השוקולד הקצוץ והאגוזים. מערבבים קפה עם אלכוהול יוצקים לתבנית ומרכיבים: יוצקים שליש מתערובת הבוואריה לתבנית טובלים בישקוטים בקפה מניחים מעל התערובת ומסדרים שכבת בישקוטים, יוצקים עוד שליש מהתערובת מסדרים מעל עוד שכבת בישקוטים טבולים בקפה, מכסים ביתרת הבוואריה. מקפיאים ל-3-4 שעות, או לצנן במקרר כ- 6 שעות לפחות!


מקשטים: מקציפים שמנת מתוקה עם סוכר לקצף יציב מעבירים לשק זילוף, מקשטים את הבוואריה עם הקצפת מפזרים את השוקולד הקצוץ מעל.

מכינים סירופ שוקולד: מבשלים בסיר קטן את כל חומרי הסירופ תוך כדי ערבוב, לתערובת אחידה, מקררים ושומרים במקרר. מגישים את הבוואריה עם סירופ שוקולד.






פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page