top of page

לחמניות באן מאודות עם בשר

לחמניות באן תפוחות ומאודות, במלית בשר מפורק ומחמצים מהירים וטעימים אש - סאונה מהמטבח הסיני - למתכון ▼

לחמניות באן בשר מאודות ותפוחות
תנו ביס למאודה ותודו לי

העולם המערבי גילה אותן לפני כמה שנים ומאז הוא עושה בהן שימושים מפתיעים, בעיקר כשהוא מתייחס אליהן כאל לחמניות לכל דבר. ואני גיליתי אותן בכתבה שעשית בזמנו על מאפים בדרך משי בשנת 2015. וכך נכתב אז: מאפים סיניים.


אם תציעו לישראלי לחם מאודה, הוא יסתכל עליכם במבט עקום. אם תציעו לו דים סם, לעומת זאת, הוא יסיים את כל המגש. לחמניות הבאן רק מוגדרות כלחם מאודה, אבל הן בעצם דים סם אווריריים מבצק שמרים, עם הרבה יותר מקום למילוי.


באן צ'ה שיו בּאוֹ – לחמניות סיניות מאודות - משמעות המנה בקנטונזית היא "לחמניית חזיר צלוי". המילוי הוא מותנית חזיר צלויה ומתקתקה ברוטב הוי סין תוצרת בית.

מי שמעדיף בלי חזיר, יכול למלא בעוף או הודו ותבלינים, או בירקות קצוצים

דק ומוקפצים והכי אופנתי היום דג או בשר מבושל היטב ומפורק, את הרטבים

תוסיפו כאוות נפשכם. ברור לי שהיום יש אהבה גדולה ללחמניות העדינות והרכות כמו נוצה, איש אינו מעקם את הפרצוף וספק גדול אם יש משהוא שאינו יודע מה זה באן.


אפשר למלא את הבאן בעודו בצק ולאדות אותם עם המלית. לחילופין אפשר לאדות אותם ריקים כמו שהם, לפרוס באמצע לשניים כמו לחמנייה ולמלא בכל טוב (כמו שנאמר).


מתכון ל-9-10 באנים:

לחמניות באן בשר מאודות ותפוחות
מתאדות...

550 גרם קמח לבן

1כפית אבקת אפייה

‏300 מ"ל מים חמימים

‏3 כפות סוכר לבן

10 גרם שמרים יבשים

‏1/2 כפית מלח

‏2 כפות שמן רגיל

1 כפית שמן שומשום

1 כפית חומץ

למלית:

*בשר אסדו בתנור כ-7 שעות (מתכון בהמשך)

מפורק לפירורים

להרכבת המנה: מיונז, צ'ילי מתוק,

מחמצים מהירים של מלפפון ובצל אדום (מתכון בהמשך).

אופן ההכנה:

מכינים את הבאן: מערבבים בכלי מים, סוכר ושמרים, מכסים ומניחים לתערובת לעמוד כ-10 דקות עד שהיא תוססת. בינתיים שמים בקערת המיקסר קמח, אבקת אפייה מלח, שמן שמן שומשום וחומץ מערבבים . מוסיפים את תערובת השמרים, מערבבים ולשים כ-5 דקות עד שמתקבל בצק חלק ונוח לעבודה, מעבירים לקערה מכסים ומתפיחים עד להכפלת הנפח כשעה וחצי.


מרדדים את הבצק על משטח מקומח, למלבן בגודל 20×40 ס"מ. מקפלים ל-3 כמו מעטפה. את המלבן שהתקבל מרדדים שוב למלבן גדול בגודל 35×50 ס"מ. מורחים את המלבן בשכבה דקה של מים ומגלגלים לגלילה מהודקת. חותכים את הגלילה לפרוסות באורך כ-6-5 ס"מ. מניחים את הפרוסות על ריבועי נייר אפייה, מכסים במגבת לחה ומתפיחים כחצי שעה. מעבירים בזהירות לכלי לאידוי, מניחים את כלי האידוי על סיר עם מים רותחים ומאדים 20-15 דקות.


*בשר: מתכון מנצח בקלי קלות: אסדו 7 שעות בתנור - לוקחים נתח אסדו במשקל 11/2 ק"ג בערך, מורחים אותו במשחה שעשויה מ- 1/2 כוס או טיפה יותר ריבת משמש או ריבת תפוזים, שתיים או שלוש כפות אבקת מרק בצל ורבע כוס מים רותחים, מורחים ומעסים את הנתח, מניחים בתבנית מכסים בנייר כסף ואופים כשעה בחום 160 מעלות, מורידים את החום ל-120 וממשיכים לבשל עוד כ-6 שעות לפחות.


לחמניות באן בשר מאודות ותפוחות
קולטים ת'מחצמים?

למחמצים טעימים אש הכי מהירים בעולם:

1-2 מלפפונים פרוסים לאורך עם קולפן

1 בצל אדום פרוס לפרוסות דקות

1/2 כוס חומץ

1/4 כוס מיץ לימון

1כף מלח שטוחה

2-3 כפות סוכר


*שמים בכלי זכוכית כגון כוס גדולה את החומץ הלימון המלח והסוכר. מבשלים במיקרו בערך דקה, או מביאים לרתיחה והמסת המלח והסוכר, מכניסים את המלפפון והבצל לנוזלים החמים מערבבים ומניחים לכמה דקות להתקרר מעט, זהו החמוצים מוכנים!



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page