top of page

מלפופ עוגת עליגפן או כרוב, מלוחה, במלית אורז ופטריות

גירסה קצת אחרת לעלי כרוב או גפן ממולאים - למתכון ▼

סקונס לחמניות גבינה עם עשבי תיבול
קלי קלות

כל כך אוהבת להכין את "העוגות" המלוחות שלי מאחר והן קיצור דרך הכי מהיר לכל אותם ממולאים שצריך לשבת שעות על גבי שעות כדי להכין אותן, מודה דווקא אני אדם עם המון סבלנות ובהחלט מסוגלת להכין עלי גפן ממולאים או עלי כרוב ממולאים, אבל כשהקהל הפרטי שלי מעדיף את גירסת העוגה מי אני שאתנגד, הרווח כולו שלהם כי בזמן המיותר אני מכינה עוד כמה דברים שמתחשק להם, כגון בלינצ'ס לחמניות ועוד.

המלפופ הזה התחיל כעוגת עלי כרוב ממולאים ועבר להיות עוגת עלי גפן ממולאים שיצא טעים מעל ומעבר לכל ציפייה.




מתכון למלפופ:עוגת עלי גפן/כרוב ממולאים :

חלה לטו בשבט לפני אפייה

את המלפופ המדהים הזה הכנתי בהשראת מתן שופן ברגע שראיתי את המרכיבים ידעתי שזה יהיה המתכון "שלי" כי יש בו את המרכיבים שאני הכי אוהבת בעולם


לסיר בקוטר 20-22

כתריסר עלי כרוב בר/ עלי גפן טריים או משומרים לכדי כיסויי תחתית דפנות ופני התבשיל. 2 סלסילות שמפיניון קצוצות

2 חבילות עלי ביבי תרד (400 גרם) 2 בצלים קצוצים דק 3/4 כוס אורז עגול 1/2 צרור כוסברה, קצוץ 1כף בהרט

3כפות שמן זית קורט מלח ופלפל שחור 1/3כוס מים לרוטב: 5 עגבניות אדומות קוביות 4שיני שום, קלופות 1כף פפריקה מתוקה 1/3 כוס שמן קורט מלח ופלפל שחור

לקישוט

גבינת שמנת



אופן ההכנה:

מפרקים 12 עלים מהכרוב, חולטים או שוטפים במים רותחים את העלים ומניחים בצד (כאמור, אם אין בנמצא סיר מספיק גדול, ניתן לפרק את העלים מהגזע באמצעות סכין ולהעבירם לחליטה של 5 דקות לפחות בסיר עם שפע מים רותחים).

מחממים 1 כף שמן זית במחבת, ומאדים את הירקות עד שהבצל הופך למעט שקוף נפח התרד ירד לגמרי ואין כמעט נוזלים במחבת. מסירים מהאש, ומעבירים לקערה. מוסיפים כוסברה, אורז, מוסיפים תבלינים ומערבבים היטב.

מכינים את הרוטב: קוצצים את העגבניות דק, ומעבירים לקערה נפרדת. פורסים דק את שיני השום, ומוסיפים לקערה. יוצקים שמן ותבלינים ומערבבים היטב.


הרכבה ובישול: מפזרים מעט מן הרוטב (כרבע מהכמות) על תחתית סיר (המתאים לשימוש בתנור). על הרוטב מניחים 2–3 עלי כרוב/ עלי גפן חלוטים, מניחים את העלים כך שמרכז העלה יהיה על תחתית הסיר והשולים גולשים מחוץ לו, באותה שיטה מניחים את העלים שיכסו סביב.


מפזרים על העלים מתערובת האורז, ועליה – עוד כרבע מכמות הרוטב. מכסים ב–2–3 עלים. חוזרים על הפעולה עד לסיום החומרים. מכסים בעזרת העלים מהשוליים, השכבה העליונה צריכה להיות של עלי הכרוב (ללא הרוטב מעליה). יוצקים מעל 1/3 כוס מים, מכסים ומניחים על אש קטנה מאוד למשך שעתיים. לאחר מכן, מחממים תנור ל-180 מעלות. מכניסים את הסיר מכוסה לתנור. לאחר חצי שעה מסירים את המכסה, יוצקים 2 כפות שמן זית, וממשיכים עוד כחצי שעה על מנת להזהיב את השכבה העליונה. ניתן להגיש למרכז השולחן בסיר, או להפוך על גבי צלחת, מקשטים עם רוזטות גבינת שמנת כמו עוגה פורסים ומגישים.






פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page