top of page

חלה לשבת מתוקה בעיצוב חגיגי

בצק חלה מתוקה עם צימוקים בעיצוב חגיגי - למתכון ▼



האכלנית הכי גדולה בבית של החלה זו אני, כולם בדיאטה, או חייבים ללא גלוטן או השד יודע מה, איפה הימים היפים שכולם רצו לטבול את החלה שלהם היכן שהוא. בהחלט יכולה להתחיל ולסיים חלה שלמה לבד בארוחה אחת, אני אמצא במה לטבול ולאכול אותה עד הסוף, עם מתוק עם מלוח אתם בכלל לא מבינים הבעיה, היא שלאור המצב הבריאותי אההה...

אני חיה על תזונה עתירת חלבון ובקושי אוכלת פחמימה ככה שאני לא יכולה להרשות לעצמי את התענוג של חלה שלמה בארוחה אחת, אז בלית ברירה מכינה ממנה צנימים ומפזרת את התענוג על כל השבוע, צנימי חלה זה כמעט עוגה.


חלק מהכיף של יום שישי זו החלה בן אם אני מכינה בבית או קונה במקום שמוכר חלות מצטיינות, העיקר שתהיה חלה. מאחר ויש אין סוף גרסאות ומתכונים לחלות המתכון הזה בעיניי הוא אחד המתכונים השווים וטעימים הוא בלי ביצים אך עשיר במרקם והנפלא מכל היא מחזיקה מעמד ונשארת טרייה הרבה מעבר ל-24 שעות. הבצק כפי וניתן לעצב מימנה בקלי קלות כל חלה שתתחשק לכם.



מתכון לחלה ללא ביצים:

המתכון מתאים ל2 חלות

בצק חלה תופח

המתכון מתאים לעיצוב 2 חלות בינוניות

חלה ענקית או חלת כדורים

וגם חלות ולחמניות מתוקות

500 גרם קמח לחלות

(גם קמח רגיל ייתן תוצאה נהדרת)

1 כף שמרים יבשים

1 כפית מלח

75 גרם סוכר

1/4 כוס שמן

11/4 כוסות מים

תוספת (אופציונלי)

50 גרם צימוקים קטנים שחורים/לבנים









אופן ההכנה:

שמים את כל חומרי הבצק (במידה ומשתמשים בצימוקים שמים גם אותם) בקערה מערבבים עם כף עד לאיחוד כל החומרים לכדי כדור מכסים מתפיחים 20 דקות. מפזרים מעט קמח על משטח העבודה לשים את הבצק לישה קצרה ומתפיחים שוב להכפלת הנפח.

מחממים תנור ל-180 מעלות.

מחלקים את הבצק ל2 ומעצבים את החלה בצורה הרצויה.

מתפיחים שוב. מורחים ביצה או מפזרים קמח,

אופים בין 25 ל-35 דקות כמובן הכל תלוי בגודל ובעיצוב החלה - אופים להזהבה - מקררים.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page