top of page

שבלול/ספירלה שמרים עם קינמון וסוכר

מה המשותף בן אהבה, קינמון, סוכר, המשותף חום וחורף? למתכון ▼

שבלול שמרים עם קינמון וסוכר
צילום: שרית גופן

מכירים את זה שאתם מתאהבים בטעם או במאכל מסוים ואותו אתם רוצים לאכול עוד ועוד פעם ועוד פעם ועוד פעם עד שימאס לכם ותמצו את העניין עם הטעם הזה? לי זה קורה דיי הרבה פעמים, שבתקופה מסוימת אני "אוהבת" מאפה או תבלין או רכיב מסוים ואז בכל הזדמנות הוא יופיע בתפריט שלי בכל מיני ורסיות.


לפעמים יקרה מצב שהוא יישאר די הרבה זמן בתפריט, הרכיב יכול להיות פרי מסוים בעונה רכיב מסוים כמו גבינה לקראת שבועות ,אלכוהול מסוים כמו פרנג'ליקו לדוגמה שעד שלא גמרתי את הבקבוק לא נרגעתי, תבלין מסוים כמו וניל, או הל או זעפרן, מי ורדים וגם קינמון עם סוכר. לפעמים ה"אהבה" שלי סוחפת וגורמת גם לסביבה שלי להתאהב ואז הביקוש מגיע מהסביבה וככה אני מממשת את הכיף עד שמתאהבת בדבר חדש.


האמת יכול להיות שהחורף שממשמש ומגיע מביא איתו את החשק לתבלינים חמים. כמו הקינמון והסוכר ובתקופה הזו אני דיי "חמה" על קינמון עם סוכר ואם אפשר "לדחוף" אותו בכל מקום זה מה שאני יעשה ובשמחה וזה טעים לי בטירוף.


הפעם התלבשתי על בצק חלה הכי פשוט זה של החלה לשבת, טיפה יותר מתוקה לו הוספתי מריחת חמאה פיזור של סוכר עם קינמון. ולמרות שזה באמת לא סינבון, כן הכנתי זיגוג של סינבון אותו לא שמתי מעל אלה רק למי שיתחשק בהגשה.




המתכון:

שבלול שמרים עם קינמון וסוכר
מבט מלמעלה

לתבנית בקוטר 24

לבצק:

500 גרם קמח לבן/לחם

100 גרם סוכר

1/2 כפית מלח

1 כף שמרים

1/4 כוס שמן

11/2 כוס חלב (אפשר מים )

המלית:

100 גרם חמאה רכה מאוד על סף נמסה

200 גרם (1 כוס) סוכר

1 כף מלאה קינמון








אופן ההכנה:


מכינים בצק מכל החומרים שמים יבשים בקערת מיקסר מוסיפים את הרטובים ולשים כ-8-10 דקות, מניחים להתפחה ראשונה מורידים את האוויר ומתפיחים שוב להכפלת הנפח. מערבבים את הסוכר עם הקינמון.

מחלקים את הבצק ל: 3 או 4 חלקים, מרדדים חלק אחד לעלה דק ככל שניתן, מורחים במברשת את העלה בנדיבות בחמאה, מפזרים על פני כל העלה סוכר מעורבב עם קינמון, מגלגלים לגלילה צפופה ככול שניתן, את הגלילה הראשונה מגלגלים לשבלול הכי צפוף שאפשר, מניחים את השבלול במרכז התבנית.


מרדדים את החלק השני הבצק כמו הראשון, לעלה דק, מורחים חמאה מפזרים בנדיבות סוכר וקינמון על פני כל העלה מגלגלים לגלילה צפופה ואת קצה הגלילה מחברים לקצה שבו נגמר השבלול במרכז התבנית וממשיכים את השבלול. וכך גם את חלקי הבצק הנותרים.

מורחים את פני השבלול בחמאה ומפזרים בנדיבות סוכר וקינמון. מתפיחים להכפלת הנפח.

מחממים תנור ל: 180 מעלות, אופים כ-35 דקות, או עד שהמאפה מזהיב היטב. מצננים ומגישים.

מכינים ציפוי:

גבינת שמנת אופציונלי

100 גרם חמאה רכה מאוד

1 כפית וניל

150 גרם גבינת שמנת

3 כפות סוכר דק מאוד או אבקת סוכר

מערבבים הכל לתערובת אחידה מעבירים לשק זילוף ומשתמשים לפי הצורך.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page