top of page

עוגת שוקולד של פעם

עוגת שוקולד שכולם אוהבים -בטעם של בית והמון זיכרונות - למתכון ▼

עוגת שוקולד של פעם
שוקולד ממש כמו פעם

המחברת שלי מלאה בעוגות שוקולד, אפילו כתבתי ספר שלם על עוגות שוקולד בשם: "עוד שוקולד" וכאן נכנס אבל גדול, כי כשמתחשק לי לאכול משהו מנחם, טעים ושוקולדי ממש, לעוגה קלה, שמכינים ברגע, בלי מיקסר ובלי הרבה ביצים, תמיד אני חוזרת לעוגה של אימא.

לאותה עוגה שיש בה את הקסם והזיכרון של הילדות, הזיכרון של אימא, כי כמו שתמיד אני אומרת אוכל זה זיכרונות, טעמים וריחות. הטכניקה של העוגה: היא לבשל את השוקולד (כמות לא גדולה מאוד, יחסת לעוגות האופנתיות) עם קקאו, מים, סוכר וחמאה על האש. להקציף ביצים ובסוף להוסיף את הקמח. למרות שכמות השוקולד לא מאוד גדולה, העוגה ממש שוקולדית.


גם הציפוי בדרך כלל עשויי באותו העיקרון וגם הוא מרגיש ממש שוקולדי. הפעם הוספתי יותר שוקולד, וכמובן אם אתם רוצים לשמח את הילדים תפזרו מעל מלא סוכריות.



עוגת שוקולד

המתכון:

לעוגה בקוטר 22-24

200 גרם חמאה

100 גרם שוקולד

240 מל (1 כוס) מים

50 גרם (כ-3 כפות) קקאו

225 גרם (11/8 כוסות) סוכר

2 ביצים שלמות

150 גרם (3/4 מיכל) שמנת חמוצה

280 גרם (2 כוסות) קמח תופח

1/2 כפית סודה לשתייה

לציפוי: 250 גרם שוקולד

4 כפות קקאו, 4 כפות סוכר

1 כפית נס קפה, 4 כפות מים

100 גרם חמאה, 1 שמנת מתוקה.

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות.

מבשלים בסיר קטן חמאה, שוקולד, מים, קקאו וסוכר לתערובת אחידה והומוגנית מסירים מהאש. טורפים ביצים ומוסיפים תוך כדי ערבוב נמרץ לתערובת השוקולד, מוסיפים שמנת ומערבבים היטב. מערבבים קמח תופח עם סודה לשתייה ומוסיפים לתערובת השוקולד, מערבבים עד שהקמח ניטמע בתערובת. יוצקים לתבנית אופים כ-35 דקות או עד שהעוגה יציבה וקיסם יוצא יבש עם מעט פירורים. מצננים מעט.

מכינים ציפוי: מבשלים את חומרי הציפוי בסיר קטן לתערובת אחידה וחלקה יוצקים על העוגה ומקשטים.



bottom of page