top of page

עוגת גזר אמיתית

עוגת גזר "אמיתית" במיוחד לאלי שלי - למתכון ▼

עוגת גזר
כל ביס כתום ואמיתי

אני מאמינה שברוב הבתים אוהבים את העוגות הבחושות הפשוטות, אלו שמכינים ברגע, אלה ש"נשמרות" מספיק זמן מחוץ למקרר, אך לא בהכרח נשארות מספיק זמן בבית כי ממש כייף ליישר וצ'יק צ'אק נגמרות, מאשר את עוגות הראווה עם הקרמים,

שלא תבינו אותי לא נכון אני אוהבת את כולם תמיד ובכל זמן (אבל מהכרות עם מי שמבקש מתכונים אני יכולה להעיד על כך שהבחושות הן המנצחות). לפעמים בגלל שכל כך קל להכין, אני בוחרת שלא להכין לא בגלל שאני לא אוהבת, אלה בגלל שאני רוצה תמיד לאתגר את עצמי, מה שממש לפעמים לא נכון ולא פייר כלפי בני הבית שאוהבים את הפשטות ולא את האתגרים שלי.


ולכן אחרי תחנונים של יותר משבועיים, אימא תכיני עוגת גזר ומענה לא פייר מצדי, הכנתי עוגת גזר (מאותגרת משהו), אבל לא את העוגה הקלאסית הכנתי את העוגה ה- "ג'ינג'ית" שלי. הבקשה הייתה: אני רוצה עוגת גזר אמיתית, לא עם תוספות לא עם גבינה, רק עוגת גזר אמיתית. לכבוד אלי הכנתי עוגת גזר אמיתית, מהממת והחלק הכי קשה בהכנתה: גירוד של הגזר על הפומפייה.


המתכון:

עוגת גזר
מצרכים לעוגה

לאינגליש קייק עמוקה באורך 20 ס"מ

3 ביצים

150 מל (3/4 כוס) שמן

125 גרם סוכר רגיל

125 גרם סוכר חום/דמררה

גרדה מלימון אחד

גרדה של ג'ינג'ר טרי (2 ס"מ בערך)

245 גרם קמח

10 גרם (שקית אחת) אבקת אפייה

1/2 כפית סודה לשתייה

1 כפית קינמון

1/4 כפית אגוז מוסקט

1/4 כפית מלח

300 גרם גזר (כ-4 גזרים בינוניים) מגורדים דק עם הנוזלים

תוספות אופציונליות:

50 גרם אגוזי מלך, 50 גרם צימוקים שחורים/חמוציות.



אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות. בקערה טורפים בקערה בינונית ביצים מוסיפים שמן תוך כדי ערבוב, מוסיפים סוכר טורפים היטב לקבלת תערובת הומוגנית, מוסיפים גרדת לימון וג'ינג'ר. בקערה קטנה מערבבים יבשים: קמח, אבקת אפיה, סודה לשתייה, תבלינים ומלח, מוסיפים את היבשים לתערובת הרטובה ומערבבים. מוסיפים גזר מגורד עם הנוזלים שלו מערבבים ומוסיפים את התוספות מעבירים לתבנית משומנת.

אופים כ-40 דקות או עד מבחן קיסם יבש פני העוגה זהובות אפויות ואף סדק יפה נפתח על פני העוגה.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page