top of page

מופלטה, תסעדו ותרבחו

זיכרון הכי חזק של המימונה אצלי הוא שולחן המימונה בבית אברהם ורשל אזולי, היתי אולי בת 12

אלפחורס
המופלטה שלי

זוכרת את השולחן המלא מכל טוב, את קערת הקמח עם המטבעות את הדג את כל המתוקים הצבעוניים ואת אברהם שהיה איש גדול מימדים אם מבטא מרוקאי כבד, יושב כמו שייך סעודי בביתו ביפה הבית שבנויי עם חללים אחרי ממה שאנחנו מכירים היום, יושב לו בראש השולחן נשען לאחור לבוש בגלבייה לבנה שזורה בחוטי זהב ותכלת ואת רשל שלעומת אברהם היתה אישה קטנת מימדים, יפיפיה עם עינים כחולות, ועל ידה צמידים מרשרשים בכל תנועת יד שעשתה, כמובן גם היא עם גלביה צבעונית כולה שמחה ועשייה.


ואותי אני זוכרת מסתכלת על אברהם המומה מהתמונה הכוללת שאני רואה ואז מתחיל הטקס בו לוקח אברהם מופלטה מכין אותה ומברך למי שנותן והוא מבקש אותי לבוא לידו נותן לי את המופלטה עם הברכה, באותו הרגע החלטתי לכשאגדל אכין מופלטות וכמו רשל ואברהם כך יהיה אצלי.

כמובן שבשנים שבאו אחר כך זוכרת את ההורים מספרים שהם מוזמנים במימונה לכאן ולשם.

ברור לכם שלא שכחתי את מה שהבטחתי לעצמי ומגיל 20 בערך כל שנה חגגנו את המימונה אצלי בבית, אמנם את המתוקים הקלאסיים בחלקם הגדול הפסקתי להכין והכנסתי לרפרטואר עוגות וקינוחים אישיים מודרניים וצבעוניים וכך העברתי את המסורת אלי, וגם השנה היו מופלטות והמון המון מתוקים טעימים. וכמו שאומרים ממשיכים את המסורת

תסעדו ותרבחו.


בצק עוגיות לאלפחורס
עיגוליהמופלטה והדבש

למתכון מופלטה שלי ל-30 יחידות 2 כפות שמרים יבשים 660 מ"ל (¾2 כוסות) מים פושרים 1 ק"ג קמח 60 מ"ל (1/4 כוס) שמן לטבילת הבצק כ-1/2 ליטר שמן להגשה חמאה דבש ריבה

אופן הכנה:

מערבלים קמח ושמרים מים ושמן במיקסר עם וו לישה 8 דקות עד לקבלת בצק רך וגמיש. מחלקים את הבצק ל כ-30 כדורים במשקל 50 גרם כל אחד. יוצקים לתבנית שמן בנדיבות (כ-1/2 ליטר). טובלים כל כדור בשמן ומסדרים אותם על מגש במרווחים. מכסים ומניחים לכדורים לתפוח להכפלת הנפח. פותחים כל כדור לעלה דק בקוטר 22-20 ס"מ. עובדים בעזרת הידיים על משטח משומן מעט במקביל לטיגון. מחממים מחבת בעלת ציפוי למניעת הידבקות (או ווק הפוך). אין צורך לשמן. מניחים את העלה הראשון במחבת, מטגנים דקה-שתיים לתחילת הזהבה, הופכים ומניחים מייד עלה בצק נוסף על הצד המטוגן. כשהצד התחתון מטוגן, הופכים ומניחים עליו עלה בצק נוסף וכך הלאה עד שמצטברת ערימה של חביתיות חמות ורכות — המיומנות תשתפר עם האימון. חוזרים על הפעולה עד שמטגנים את כל המופלטות. לא כדאי להכין מראש. מגישים עם חמאה, ריבה ודבש. מגלגלים, מברכים ואוכלים.


עוגיות אלפחורס
החמץ הכי טעים בשנה








0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page