top of page

לחם סודה אירי וצימוקים

לחם מהיר ומפתיע ללא שמרים - למתכון ▼

לחם סודה אירי עם צימוקים
כמעט כמו עוגה

בתחילת דרכי בעולם האפייה, כשהעיסוק האובססיבי שלי באוכל, היה עדיין בגדר תחביב, אפיתי המון "לחם בירה" ומשום מה נחרט בזיכרוני שהלחם מצוין ברגע שיוצא מהתנור וקצת אחרי שמתקרר הוא הופך כמעט בלתי אכיל בעליל. לימים בכל פעם ששקלתי להכין אחד כזה או דומה לו פסלתי את המחשבה על הסף וויתרתי על הלחם.


השנה קצת לפני החג, כנראה בגלל פסח וכל מה שקשור לנושא השמרים בפסח, נזכרתי בלחם בירה והחלטתי לזכר אותם ימים יפים, בלי חשש (כי הפח יכול להכיל הכל) להכין לחם כזה רק שהפעם לא עם בירה אלה עם סודה ועוד כמה שיפורים ותוספות. אפיתי באהבה עם מלא צימוקים וראה איזה מדהים לא רק שהלחם יצא טעים בטירוף והיו בו צימוקים אלה החזיק 3 ימים שלמים, מדהים.


לא יכולה לספר לכם מעבר ל-3 ימים, הוא פשוט ניגמר ולכן לא יודעת מה היה עולה בגורלו אם היה נשאר יום נוסף. ממליצה לכם בחום על לחם מדהים מהיר וללא שמרים בכלל כדאי לאפות באינגליש קייק גבוהה ורחבה ולהוסיף תוספות שמחשק לכם, אני אוהבת כל כך צימוקים ואגוזים מבחינתי הם הכי, הכי הכי טעימים.



מתכון ללחם אחד:

לחם סודה אירי עם צימוקים
מה למרוח ?

בתבנית אינגליש רחבה

610 גרם קמח רגיל

1 כפית סודה לשתייה

50 גרם סוכר

1 כפית מלח

50 גרם חמאה קרה מאוד

מגורדת על פומפייה.

1/2 כוס צימוקים בהירים או כהים

(אני שוטפת במים רותחים)

3/4 1 כוסות יוגורט/ שמנת חמוצה 9%

1 ביצה








אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות, משמנים בתבנית אינגליש קייק, מערבבים בקערה את כל החומרים לבצק (לא ללוש יותר מידי אלה עד איחוד כל החומרים ומקסימום עוד קצת. מעבירים לתבנית, אופים כ-40 דקות או עד שמזהיב ומוכן (אפשר לבדוק כמו עוגה עם קיסם).




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page