top of page

טארט אגוזי לוז דבש ובראס

עברנו את החג הראשון ואיתו כל מתכון אפשרי להכנת עוגת דבש, קלאסית כזו או אחרת החגים עדיין כאן וממש לא נגמרו, עדיין יש סיבה אחת או יותר, להמשיך לנבור בארסנל המתכונים ולאתגר את עצמי במתכוני דבש, תפוחים וכל הדברים הנהדרים שאנחנו מאוד אוהבים בחגי תשרי. למתכון ▼

טארט בראס אגוזי לוז
אם כבר כלה אז טארט בראס

לומר את האמת ראש השנה אהוב עלי הרבה יותר מפסח, בגלל שאין בו את מגבלות המצות קמח וכו'. אם כי בשנים האחרונות התפתחות המודעות לקמחים ללא גלוטן שחרר קצת את הלחץ ולכל המאותגרים של פסח נמצאו פתרונות נהדרים ללא גלוטן המגלמים בתוכם לחמים, לחמניות חלות וכו' כשרות לפסח שהרי אין בהם קמח, נראות וטועמות נהדר ולא רק מצות הם העיקר ובכל זאת פסח עדין מעיק ומכביד.


לעומת זאת ראש השנה שאין בו שום מגבלה על העשייה, כל אחד עושה מה שטעים לו ועולה על רוחו, כך שאני אני מניחה שגם רבים אחרים העוסקים בתחום המטבח בשלים, כותבים וכו' עדין מאתגרים את עצמם בכל סימני החג גם מלוחים ומתוקים בפרט כמו דבש, עוגות דבש תפוחים רימונים תמרים וכו' ועוד מיני פירות עונתיים כאלה ואחרים.

אני מוצאת בזה משהו בהחלט כייפי, מעשיר, מרענן ומחדש ברוח שנה חדשה ומתוקה.



טארט בראס אגוזי לוז

המתכון:

תבנית מלבנית 11*35

לבצק:

25 גרם אגוזי לוז/ שקדים, קלויים קלות וטחונים דק.

175 גרם (11/4 כוסות) קמח

50 גרם (1/4 כוס+ כף) אבקת סוכר

5 גרם מלח

100 גרם חמאה

1 חלבון

למריחה: 1/2 כוס ריבת פירות יער

למלית דבש בראס:

3 ביצים

100 גרם (1/2כוס) סוכר לבן /דמררה

2 כפות דבש

120 גרם (1/2 כוס) שמנת מתוקה

70 גרם (1/2 כוס) קמח

35 גרם (1/4 כוס) שקדים טחונים

100 גרם בראס (או אגוזי לוז גרוסים)


אופן הכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות. מכינים בצק: במעבד מזון מעבדים יבשים עם חמאה, לפירורים דקים, מוסיפים חלבון מעבדים בפולסים עד לקבלת פירורים גדולים ולחים, משטחים שכבה אחידה של פירורים על התבנית, מהדקים קלות (לא חייבים לדחוס) מקפיאים כ -10 דקות, אופים כ-15 דקות, מורחים ריבה על הבצק בעזרת כפית.


מכינים את המלית: בקערה בינונית, טורפים עם מטרפה ביצים, סוכר, דבש, שמנת מתוקה, מוסיפים קמח ושקדים לתערובת אחידה, יוצקים על הבצק,(זה בסדר אם חם) מפזרים מעל את כל הבראס. אופים עד שמתייצב, כ-30 דקות ומזהיב, מצננים היטב! מגישים קר או בטמפ' החדר. ניתן להחליף את הבראס באגוזי לוז קצוצים.













פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page