top of page

ארוחת קומבינציה לבוקר חג

מנה חגיגית ומופלאה לארוחת בוקר של חג ( ראש השנה) ויש בה: פילו, גבינה צפתית אפויה, סלט קטן של ירוקים, תאנים טריות, דבש ושקדים - למתכון ▼

מנה חגיגית לראש השנה
קומבינציה נאה וטעימה

אנחנו משקיעים המון זמן על ארוחת ערב חג, בשר, עופות, דגים, סלטים, קינוחים ולרגע כמעט שוכחים שיש עוד יומיים אחרי, שגם בהם צריך לאכול. אם ביום הראשון אחרי ערב החג עדיין שבעים מארוחת החג ולא נותרה בכם אנרגיה להכין דבר, קפה שאריות של עוגה יהיו ארוחת בוקר נהדרת, עד לארוחת שאריות ערב החג בצהרים. אך גם היום שאחרי הוא יום חג וכאן כבר אפשר כדאי ויש חשק וכח להשקיע ולהפתיע.


ואני אוהבת פילו, גבינות מלוחות והחיבור בינם למתוק בשבילי זו הזדמנות חגיגית להכין מנה שיש בה את כל מה שאני אוהבת, מתוק מלוח ירקות פירות גבינה דבש ואגוזים. זאת בדיוק קומבינציית ארוחת בוקר חגיגית של ראש השנה ומנצחת בהחלט ולא רק לראש השנה.



מתכון הקומבינציה:

שקיק פילו ממולא בגבינות

החומרים ל: 2- 4 מנות

1 כיכר גבינה צפתית

6 דפי פילו חתוכים לעיגול הכי גדול שאפשר (קוטר30 ס"מ בערך)

שמן זית

2 שיני שום פרוס דק

מלח גרוס

פלפל שחור גרוס

תימין

לסלט: 4-5 תאנים חתוכים לרבעים

4-5 עלי חסה רעננים קרועים

חופן עלי ביבי או ארוגולה

1 בצל אדום פרוס עיגולים

3 גבעולי נענע העלים בלבד

2-3 כפיות חומץ בלסמי עדיף מצומצם

חופן שקדים פרוסים קלויים או אגוזים


אופן ההכנה:

כדאי לפני שמתחילים להניח את הגבינה על מסננת וליבש אותה ככל שניתן מנוזלים - אני לא סיננתי ולא יבשתי ויצא טוב אבל אם נסנן ונייבש יצא לדעתי פי מיליון יותר שווה!

מחממים תנור ל-180 מעלות - מכינים את המצע: מורחים עלה בשמן מניחים עליו עלה נוסף מורחים אותו בשמן ומניחים עלה שלישי מורחים אותו, מפזרים מעל מעט מלח גס פלפל שחור ואופים כ- 7-8 דקות או עד שמזהיב קלות מוציאים ומקררים.


מכינים שקיק גבינה: מורחים עיגול דף פילו בשמן מניחים עליו עיגול נוסף מורחים אותו מניחים עיגול שלישי מורחים בשמן מפזרים במרכז מעט שום פרוס מלח פלפל שחור עלי תימין מניחים את הגבינה במרכז כמה טיפות שמן זית מעל הגבינה פלפל שחור שום פרוס ותימין, סוגרים את הבצק מסביב אוספים כמו שקית קטנה מסביב לגבינה אין צורך לקשור מספיק להדק עם הידיים והפילו לא יפתח. מניחים את השקיק עם הגבינה על תבנית ואופים עד כ- 25 דקות או עד שמזהיב.

קומבינציה לרש השנה

בזמן שהשקיק בתנור חותכים את הירקות

מרכיבים את המנה ומגישים: מניחים על צלחת את מצע הפילו במרכז מניחים את שקיק הגבינה האפוי, מסדרים מסביב תאנים בצל חסה ירוקים בקיצור את כל הירקות מפזרים מעל מעט מלח גס, שמן זית חומץ בלסמי ומעל הכל מפזרים שקדים והמון דבש מגישים מיד ואוכלים.


* אופים בנפרד את השקיק מהמצע מאחר וזמן האפייה שלהם שונה.

* מומלץ להרכיב מיד אייך ששקיק הגבינה יוצא חם מהתנור ולהגיש מיד.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page