top of page

מתכון זיכרון:לחמניות זיתים של ליאור זיו ז"ל

לזיכרו של ליאור זיו, נהרג בפעילות מבצעית בחוה"מ פסח 20.4.2003 - למתכון ▼

סקונס לחמניות גבינה עם עשבי תיבול
לחמניות גרעינים

את מימי אמא של ליאור זיו ז"ל, אני מכירה שנים רבות וכשאני אומרת שנים רבות אני מתכוונת מעל 20 שנה.

נפגשנו לראשונה בהשתלמות שמימי לימדה, הינו קבוצות מורות מקצועיות,די מגובשות לעיצוב אופנה ותולדות הלבוש.(כן מי שלא יודע , היתי מורה למקצועות עיצוב אופנה ואומנות מעל 20 שנים), בהמשך נפגשנו במסגרות והשתלמויות שונות של המקצוע, לימים פרשתי מהוראת מקצועות האומנות, והלכתי עם הלב אל אומנות הבישול והאפייה שהיונועדיין אהבת חיי, במגביל להוראה.

החיים רצו ונפגשנו שוב במסגרת השתלמות אחרת כשאני המורה הפעם, את ליאור בנה לצערי לא הכרתי אלה כשהלכתי לנחם את מימי בשבעה.

השנה כמו כל שנה מכינה מתכון זיכרון, ביקשתי ממימי להכין מתכון שליאור אהב, אם היא מסכימה, כמובן שהסכימה ושלחה לי את המתכון המדהים הזה.

אומר את האמת זה בין אחד המתכונים הכי קל, הכי מהיר והכי טעים! שיצא לי להכין לאחרונה.




מאחר ואוכל הוא דבר מוחשי יש לו בעיני יכולות הרבה יותר חזכות מכל זיכרון שיש,

יש בו מעבר למראה שם ומילים, גם טעם, ריח וצליל , בהחלט אפשר לחוש, להריח, לטעום ולשמוע, משהו שמקרב אותך הרבה יותר מכל דבר למשהו אהוב, זיכרון שיש בו הרבה יותר ממשיות.

הרגשתי שאני מכינה משהו למשהו אהוב הידים עובדות הלב בוכה, היתי חייבת לטעום כי הריח שהתפשט היה כל כך טוב, היתי צריכה לחוש מה ליאור אהב והבנתי , לא יכולתי לעצור אלה להמשיך לטעום עוד ועוד.

אין דרך להסביר את החזיון שעלה בעיניי מלאות הדמעות עם כל ביס עולה בעיני החיוך המתוק של ליאור, הרגשתי את ההנאה שבכל ביס, של משהו טעים שאוהבים ואני אפילו שומעת באוזני את המחמאות שלו לאמא שלו שהכינה לו אותם, כי הוא אהב ואפילו שמעתי אותה אומרת לו לאט לאט, כמו שאני אומרת לילדים שלי זה חם אתה גומר את הכלללל.

אז נכון שלא הכרתי אותך ליאור ילד יקר, אבל בהחלט יכולה להמשיך לראות בעיני רוחי את החיוך המתוק והמדהים שלך ולא לשכוח אותך, כי בכל פעם שאכין את הלחמניות הקטנות והטעימות האלה אספר לכולם שאלה הלחמניות של ליאור, הבן של מימי והם בטוח ישאלו אותי מי זה ליאור ואני אספר להם.




ליאור זיו ז"ל לקריאת הסיפור של ליאור זיו ז"ל לחצו כאן ליאור בן מימי ודוד, נולד בין ב' באב תשמ"ג 12.7.1983. הבן האמצעי, אח צעיר לגילי ואח בוגר לדניאל. ליאור נהרג בפעילות מבצעית בחוה"מ פסח 20.4.2003 י"ח בניסן במהלך פעילות מבצעית לאיתור נשק ברפיח.




מתכון ל-18 לחמניות:

חלה לטו בשבט לפני אפייה

מצרכים: כוס גבינה צהובה מגורדת 1 כוס קמח רגיל 1/4 כוס שמן או 1/4 מרגרינה 1/4 כוס חלב או סויה מעט מלח זיתים ללא חרצנים


אופן ההכנה:

מערבבים את כל החומרים ויוצרים כדורים במשקל 20 גרם כל אחת, מכניסים לכל כדור זית וסוגרים טוב טוב.

מסדרים בתבנית ואופים בחום של 185 מעלות עד שמזהיב , כ25 דקות.








יהי זיכרו ברוך לעד




bottom of page