top of page

קרוסטטה, עוגה חגיגית איטלקית

בואו נרים לאיטלקים - קרוסטטה עוגה מרהיבה עם קרם מסקרפונה ופירות יער - למתכון ▼

קרוסטטה - עוגה איטלקית
דוגמנית באיטלקית

עוגה חגיגית, שנראית מיליון דולר, טעימה עוד יותר מזה, בהכנה שאינה דורשת יותר מידיי מאמץ, טעימה וכל כך מפוארת, אם אתם צריכים לעשות רושם, לפנק בעוגה עם קרם, תאמינו לי שזו בדיוק העוגה בשבילכם.


קרוסטטה באיטלקית היא בעצם סוג של טארט, לרוב הכוונה תהיה לגאלט, עוגה, מבצק פריך העוטף פרי בצורה לא הכי מדויקת במראה אך הטעם גן עדן. לפעמים גם עוגה נמוכה נחשבת אצל הבשלניות האיטלקיות, סוג של טארט ועל כן יקראו לה גם קרוסטטה, בקיצור הבנתם! לעיתים יקראו למאפה של בצק פריך בשם הזה אבל לא רק...


הקרוסטטה בגרסה שלי, היא מעין עוגה בחושה, במרקם של טורט, עם ניחוח לימוני שמבשם אותה ממש, כל כך קלה להכנה אינה דורשת מיקסר והתעסקות מיותרת עם תוצאה של טורט מדהים. עוגה שמקבלת באהבה, סירופ ואני מוסיפה לו אלכוהול, לא חובה למי שלא רוצה או אוהב, תוספת של ריבת פירות יער טובה, קרם מסקרפונה לימוני וקישוט של פירות יער טריים.



המתכון:

עוגה איטלקית

לעוגה:

לתבנית בקוטר 22 - 24 ס"מ

2 ביצים שלמות

100 גרם (1/2 כוס) סוכר

80 גרם (1/3 כוס) שמן רגיל

60 גרם (1/4 כוס) חלב

150 גרם (1 כוס מלאה) קמח רגיל 10 גרם אבקת אפיה קורט מלח גרדה מלימון

לסירופ להרטבה:

1 כוס מים רותחים

2 כפות מלאות סוכר

3 כפות ליקר או ברנדי שאוהבים

למריחה: ריבת פירות יער

לקרם:

1 מסקרפונה

1 שמנת מתוקה

2-3 כפות אבקת סוכר

1 כפית וניל

גרדה מלימון (אופציונלי)

לקישוט: פירות יער כגון: פטל, אוכמניות טריים (אפשר קפואים) .


אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים את התבנית.

שמים בקערה בינונית טורפים: ביצים, סוכר, שמן וחלב לתערובת אחידה שנראית כמו מיונז. מערבבים את הקמח עם אבקת אפיה וגרדת לימון מוסיפים את הקמח לתערובת הביצים בפעמים או שלוש לקבלת תערובת אחידה יוצקים לתבנית ואופים כ-20 דקות להזהבה, מקררים מעט. בינתיים מערבבים את חומרי הסירופ וממיסים את הסוכר ומקררים.


מכינים את הקרם מקציפים יחד מסקרפונה שמנת אבקת סוכר וניל גרדת לימון. מתחילים במהירות איטית ועולים לבינונית ולא יותר עד שרואים שהקרם יציב, עוצרים מעבירים לשק זילוף. חוצים את העוגה ל-2 , מניחים חלק אחד צלחת הגשה מרטיבים בסירופ, לא חייבים להרטיב מאוד, עובדים עם מברשת ועושים זאת בעדינות.

אני באופן אישי מרטיבה בנדיבות, כבר הבנתם שאני אוהבת עוגות רטובות, מרטיבה במרכז בנדיבות ולקראת השוליים החיצוניות בעדינות ולא עד הסוף.


מורחים את הריבה ומשאירים שוליים של כ-1.5 ס"מ מעל מחצית כמות הקרם או טיפה יותר אייך שאתם אוהבים והפ יש לכם הרבה פירות יער פזרו על הקרם פירות יער. מכסים את הקרם עם החצי השני של העוגה, מרטיבים עם הסירופ בעזרת מברשת, מורחים מעט ריבה (לא חובה) מזלפים ומקשטים עם יתרת קרם המסקרפונה מפזרים פירות יער ומגישים , שומרים את העוגה במקרר

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page