top of page

פרח בריוש בקרם מרציפן ותפוחים

פרח בריוש במלית קרם מרציפן ותפוחים - גם יפה, גם טעימה, גם חגיגית - למתכון ▼

פרח בריוש במרציפן ותפוחים
צילום: שרית גופן

הפרח שמקנה עושר וטעם מהמם, נפלאות בצק השמרים והשילוב המדהים בין תפוחים לשקדים. הופך את העוגה הזו למיוחדת לראש השנה. העוגה הוכנה לפרויקט ראש השנה. קמח שמרים, מקצר את תהליך ההכנה ומקנה תוצאה מדהימה.

היא נראית כמו פרח צבעוני, בזכות תפוחי העץ שבחרתי בצבעים שונים, היא עשויה בצק בריוש רך עשיר ומדהים כאחד, מחזיקה מעמד יומיים אחרי האפייה, הבצק נותר טעים ואינו מתייבש ואף משתבח. תוכלו להשתמש בבצק הנפלא והמוצלח הזה לכל מתכון שיתחשק לכם לא רק עם תפוחים.


המתכון:

פרח בריוש במרציפן ותפוחים
מבט מלמעלה

לבצק לתבנית בקוטר 26-28

500 גרם קמח אוסם עם שמרים

100 גרם סוכר

160 מל חלב

3 ביצים שלמות

1 כפית וניל

100 גרם חמאה חתוכה לקוביות קטנות

למלית מרציפן:

150 גרם חמאה

100 גרם אבקת סוכר

100 גרם שקדים טחונים

100 מרציפן

40 גרם אינסטנט פודינג וניל של אוסם

1 ביצה

4 תפוחי עץ נקיים עם הקליפה בצבעים שונים (אדומים וירוקים)

לזיגוג והברקה:

100 גרם (1/2 כוס) סוכר

120 מל (1/2 כוס) מים

1 כף דבש


אופן ההכנה:

מכינים את הבצק: שמים במיקסר עם וו גיטרה/לישה (עדיף גיטרה) קמח, סוכר, חלב, ביצים מתחילים ללוש עד שמתגבש בצק מוסיפים את קוביות החמאה תוך כדי לישה שלוש ארבע פעמים ובכל פעם לשים עד שהחמאה נטמעת בבצק היטב. מכסים ומעבירים את הבצק ל6 שעות או ללילה במקרר.


מכינים את מלית השקדים: מעבדים יחד את כל חומרי המלית לתערובת אחידה, התערובת תראה כמו קרם. מעבירים לשק זילוף (מטעמי נוחיות). מכינים את התפוחים: חוצים כל תפוח לשניים ופורסים פרוסות בעובי 2-3 מ"ל אפשר לטפטף עליהם מעט לימון. מניחים ניר אפייה על התבנית. מכינים את העוגה, מתחילים מהעיגול המרכזי ומסביבו בונים את כל העוגה. מחלקים את הבצק ל- 2 (חצי שומרים בינתיים במקרר כדי שלא יתחמם) מרדדים למלבן בעובי חצי ס"מ פורסים לרצועות בעובי 3-4 ס"מ כל רצועה.


המשך:

פרח בריוש במרציפן ותפוחים

מזלפים על הרצועה הראשונה לכל אורכה באמצע פס של קרם שקדים מניחים פרוסות תפוח אחת ליד השנייה, ומגלגלים לגלילה מניחים אותה כמו בעוגת שושנים במרכז התבנית. לוקחים פרוסות תפוחים ומניחים מסביב לשושנה המרכזית כמו רעפים אחד ליד השני לא לדאוג אם לא מצליחים לשים הרבה, מזלפים על רצועת בצק נוספת קרם שקדים ו"עוטפים" את התפוחים סביב, במידה ונראה שחסרים פרוסות תפוחים אפשר ל"דחוף" פרוסות נוספות בן שני הבצקים, וממשיכים באותה שיטה עם שאר התפוחים והבצק.

מניחים פרוסות תפוחים סביב הבצק, מזלפים קרם שקדים על רצועת בצק נוספת ועוטפים איתה את התפוחים מסביב, ממשיכים באותה השיטה עם התפוחים ורצועות הבצק כך רצועת הבצק האחרונה, המעטפת האחרונה תהיה בצק מתפיחים את העוגה כשעה או עד הכפלת הנפח (כל הרווחים נסגרים והתבנית מלאה). מחממם תנור ל-180 מעלות.


מכינים את הזיגוג: מבשלים בסיר קטן מים סוכר ודבש מביאים לרתיחה ומבשלים 5 דקות. אופים כ- 35 דקות או עד שהעוגה אפויה וצבעה זהוב יפה. מוציאים מהתנור ומיד מורחים בסירופ בנדיבות, (אין חשיבות אם הסירופ קר או חם) ומקררים.

פרח בריוש במרציפן ותפוחים
פשוט טעים!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page