top of page

פלאן או לא בקיצור: קרם קרמל

אימא האלופה שלי ידעה גם ידעה והכינה פלאן אמיתי מביצים וחלב. למתכון ▼


פלאן - קרם פלאן
מי אוהב קרם קרמל?

אימא שלי הייתה אלופת העולם, אין משהו בתחום הקונדיטוריה. (ואני מדברת על שנות החמישים, השישים והשבעים). שאימא לא ידעה להכין או לא הכינה, קחו בחשבון שלא היו אז ספרי בישול בטח ובטח לא בעברית, לא היה אינטרנט או טלפון שאפשר לראות או לקרוא או לקבל מידע.


הכל עבר מפה לאוזן, לא תמיד מי שנתנה מתכון נתנה מתכון נכון המידע הגיע מסיפורים או שאכלת עוגה שהגיע מאיזה קונדיטוריה. גם מקומות רבים ללמוד בהם קונדיטוריה או בישול לא היו כמו היום. ומכאן או שהיה לך חוש יצירתי והמון רצון או שעבדת בקונדיטוריה ולמדה תוך כדי עבודה.


את כל אני מספרת מאחר ונשים רבות לא אחת השוויצה ביכולות האפייה שלה כאילו היא מינימום פייר הרמה ובכל אולי הצליחה לעשות פלאן משקית וכל מה שהיה צריך לעשות לערבב אותה עם חלב חם ולצקת על קרמל שהתקרר.


המתכון:

קרם קרמל

לפלאן בתבנית בקוטר 26

(או כ-12 תבניות אישיות)

לקרמל:

1 כוס סוכר

60 מל (1/4 כוס) מים

לפלאן

1 ליטר חלב

100 גרם (1/2 כוס) סוכר

6 ביצים

1 כפית וניל

מחממים תנור ל-140 מעלות (חום נמוך)


אופן ההכנה:

מכינים קרמל: במחבת כבדה שמים את הסוכר והמים ומבשלים על גבי להבה בינונית, מערבבים מידי פעם עם כף עץ עד שהסוכר משנה את צבעו לבצע חום ענברי. יוצקים לתבנית אטומה או לכלים אישיים אטומים ומניחים להתקרר. טורפים ביצים עם סוכר, מומלץ לערבב בעדינות כדי לא ליצור קצף. מחממים את החלב לסף רתיחה, מסירים מהאש יוצקים בזרם דק לתוך הביצים תוך ערבוב, לתערובת אחידה מוסיפים את הווניל. יוצקים את הבלילה לתבנית עם הקרמל מניחים את התבנית בכלי עם מים מכניסים לתנור ואופים כ-45 דקות, עד התייצבות.

מקררים! (מומלץ למספר שעות) ומגישים.






פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page