top of page

עוגת גבינה של סבתא הונגריה

עוגת גבינה שהתחתית בצק שמרים פריך ונימוח ועליו מלית גבינה מתוקה עם צימוקים למתכון ▼

עוגת גבינה אפויה
סבתא לא מבשלת רק דייסה...

הסבתות היו מן הסתם משתמשות בצימוקים, כאן שדרגתי את העוגה עם משמשים מיובשים ובהחלט צימוקים שהושרו באלכוהול כמה שעות קודם יהפכו אותה לאחת העוגות המהממות שתכינו . והאחת הזו נולדה מתוך מה שהיה במקרר ויצא אליפות.

יש תורה שלמה ולכלום יש מיליון הסברים אייך לייצר את עוגת הגבינה הנכונה ומושלמת, יום אחד עוד אתיישב ואכתוב את המדריך המלא להכנת עוגת גבינה המשלמת ועד אז קבלו עוד עוגת גבינה מדהימה.


עוגת גבינה אפויה

המתכון:

לתבנית מלבנית בגודל 25×35 ס"מ לבצק: 420 גרם (3 כוסות) קמח 100 גרם (1/2 כוס) סוכר 1 כפית תמצית וניל 60 מ"ל (1/4 כוס) שמנת מתוקה 60 מ"ל (1/4 כוס) חלב 1 ביצה + 1 חלמון 25 גרם שמרים טריים 200 גרם חמאה רכה

למלית: 3 ביצים 150 גרם (3/4 כוס) סוכר 3 קופסאות (900 גרם) גבינה טוב טעם /או/ טובורג

/או /הכי ריקוטה 1 חבילה אינסטנט פודינג וניל 2 כפות קורנפלור מיץ וקליפה מגוררת מלימון 1 כפית תמצית וניל 15 משמשים אורגניים מיובשים קצוצים

לזיגוג: 1 חלמון, 2 כפות חלב.

אופן ההכנה:

  1. מכינים את הבצק: לשים את כל החומרים במיקסר עם וו לישה כ-8 דקות עד לקבלת בצק אחיד ולא דביק. מכסים את הקערה ומעבירים למקרר למינימום שעתיים ועדיף למשך הלילה.

  2. מכינים את המלית: מערבבים את כל חומרי המלית בקערה.

  3. מחממים תנור ל-180 מעלות.

  4. מחלקים את הבצק לשליש ושני שליש על משטח מקומח. מרדדים את החלק הגדול לעלה בעובי 3-2 מ"מ ומרפדים את הבסיס והדפנות של התבנית. משטחים מעל את מלית הגבינה.

  5. מרדדים את יתרת הבצק לעלה בעובי 3-2 מ"מ וחותכים רצועות ברוחב ½1 ס"מ. מניחים על המלית בדוגמת שתי וערב. טורפים את חומרי הזיגוג ומברישים את רצועות הבצק.

  6. אופים כ-40 דקות עד שהבצק זהוב ומלית הגבינה יציבה. מצננים לטמפ' החדר ומגישים. שומרים עד 3 ימים מכוסה במקרר. מגישים קר או בטמפ' החדר.


עוגת גבינה אפויה


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page