top of page

עוגה בחושה אוריאו

אוהבים שיש לנו מגוון גדול של עוגות בחושות קלות להכנה ומצלחות. ועוד יותר נהנים שבשנייה אנחנו מצליחים להמם את מי שטועם, יש בהם את כל הדברים שאוהבים כמו שוקולד וניל קצפת ומרקם נימוח. ואפשר לקרוא לה גם בחושה מודרנית. למתכון ▼


עוגת עוגיות אוריאו בחושה
אוללה אוריאו בעוגה בחושה

ובמקרה הזה גם של עוגיות אוריאו שאין להן גיל ואין מי שלא אוהב. גם למראה יש חשיבות והוא שלפעמים מתחשק לנו עוגה מנוקדת בכתמים של שוקולד צ'יפס ותמיד השוקולד שוקע אייך שהוא בתחתית, נכון אני יודעת על כל מיני פטנטים אייך לגרום להם לצוץ ולא לשקוע , בעוגת האוראו אתם לא צריכים להתאמץ כי על בטוח היא תהיה מנוקדת אבל לא בשוקולד צ'יפס אלה בחתיכות אוראו ולא לדאוג יהיה לה טעם נהדר של שוקולד כי יהיה בה גם שוקולד מעבר לכל הדברים הטעימים האחרים.


עוגה בחושה מיוחדת ועסיסית מנוקדת באוראו מכוסה באוראו ולהוסיף את ההלל מקושטת בשוקולד נוטף. תוכלו להכין אותה בכל צורה שרק תרצו באינגליש קייק בתבנית מרובעת או כקאפקייס.



המתכון:

ל-2 תבניות אינגליש קייק או תבנית מלבנית 30*25

3 ביצים שלשמות גודל לארג'

250 גרם סוכר

100 גרם (1/2 כוס) שמן

1 כפית וניל

100 גרם יוגורט

350 גרם (2.5 כוסות) קמח רגיל

10 גרם ( 1 שקית) אבקת אפייה

1 כפית שטוחה סודה לשתייה

קורט מלח

300 מל (11/4 כוסות) חלב

18 עוגיות אוראו קצוצות עם סכין לקוביות קטנות

להרטבה

1 חבילה (80 גרם אינסטנט פודינג וניל )

420 מל' (13/4 כוסות) חלב

לציפוי:

375 מל' (11/2 כוסות ) שמנת מתוקה

3 כפות סוכר

125 גרם שוקולד מריר

125 מל (1/2 מיכל) שמנת מתוקה

8 עוגיות אוראו קצוצות

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות, משמנים את התבנית עם מטרפה, טורפים בקערה ביצים וסוכר היטב מוסיפים שמן, וניל ויוגורט טורפים היטב לאיחוד. מערבבים בקערה היבשים: קמח, אבקת אפייה, סודה לשתייה, ומלח. מוסיפים את הקמח והחלב לתערובת לסירוגין (מתחילים עם הקמח ומסיימים עם הקמח) בסוף מקפלים את האוריאו, יוצקים לתבנית ואופים כ-30 דקות או עד שהעוגה מוכנה וקיסם יוצא יבש.


מקררים מעט את העוגה ומחוררים אותה עם מקל של צ'ופסטיק או ידית של כף עץ (די הרבה חורים) מערבבים את החלב עם אינסטנט (לא מקציפים) ויוצקים את החלב עם האינסטנט על העוגה (בשביל זה עשינו את החורים) ומניחים לכל הנוזלים להיספג בעוגה.

מקציפים שמנת מתוקה לקצף יציב, מורחים על העוגה מפזרים את העוגיות מעל מכינים גאנש: מביאים שמנת מתוקה לרתיחה מכניסים פנימה שוקולד ממתינים 3-4 דקות ומערבבים לקבלת תערובת אחידה מקררים מעט ויוצקים בזירזופים מעל . שומרים את העוגה במקרר.


עוגה בחושה אוריאו
מי רוצה ליישר?



bottom of page