top of page

"סמבוסק" סופגניה אפוייה, בקרם פטיסייר

"סמבוסק" סופגניות, לחמניות ממולאות בקרם פטיסייר - סופגניות מטגנים! במידה ואופים סופגניות, קוראים להן לחמניות! למתכון ▼


סמבוסק בקרם פטיסייר
בפנים מחכה הקרם פטיסייר

הכוונה הייתה להכין סופגניות ממולאות בקרם פטיסייר מטוגנות, ואז הטיגון העמוק התחלף במעט מאוד שמן כמו לחם מחבת, ככה זה התחיל. מה שקרה בסוף: הם נראות כמו סמבוסק או בוריקיטס קטנות ומטוגנות, הן נראות כמו סופגניות ממולאות בקרם פטיסייר, הן נראות כמו לחמניות ענן אפויות ממולאות בקרם פטיסייר, הן נראות מטוגנות, הן נראות אפויות, מטורף, הכל נכון באמת, גם אפית גם טיגנתי גם מילאתי וגם נתתי להם צורה של סמבוסק.

מבולבלים?!

גם אני מבולבלת. זה התחיל מבצק שמרים מדהים וקרם פטיסייר קנוי ומכן שהיה במקרר, שהיו אמורים להתאחד למעין סוג של סופגניות לחם מחבת מהיר (טיגון בלי הרבה שמן יענו לא שמן עמוק) שעליו אבזוק מלא אבקת סוכר וזה יהיה הקינוח. מטעמי נוחיות ומהירות ברידוד הם קיבלו צורת אליפסה ונסגרו ממולאות עם קרם פטסייר בתוכן, התקבל מראה המזכיר סמבוסק "בורקיטס" שכזה, טוגנו במחבת חמה במעט מאוד שמן, כמו לחם מחבת ויצאו טעימות מאוד אך יפות פחות, לא מלכות יופי.


מה שקרה שזמן ה"טיגון" הארוך במעט מאוד שמן וחום נמוך גם לכך שהלחמניות הבאות שחיכו לתורן במחבת, תפחו ותפחו לממדים מרשימים, מאחר והתנור היה כבר חם (למטרות אחרות), החלטתי לאפות את חלקם ולראות מה יצא, וככה מתחוללים במטבח "ניסים" ונפלאות.


התקבלו לחמניות תפוחות אווריריות רכות נימוחות כמו עננים שהיו פי מיליון יפות יותר מהמטוגנות, מרגישות בלי להתבייש כמו סופגניות, אווריריות טעימות שחבל על הזמן שהתעלפתי משמחה ולדעתי הרווחתי כאן במחיר של בצק ממולא אחד, שני טכניקות וטעמים משגעים, השם סופגנייה אפויה לא בה בחשבון אז זו לחמנייה מהממת כמעט סופגנייה. וכל אחד יכול לבחור באיזה שיטה להכין: כמו "סופגניות" סטייל לחם מחבת מטוגנות במעט מאוד שמן ממולאות בקרם פטיסייר וטעימות אש. או לחמניות סופגניות אפויות אווריריות קלילות מדהימות ממולאות בקרם פטיסייר משגעות מרשימות וללא שמן וטיגונים בכלל. בכל מקרה אל תשכחו לשים המון המון אבקת סוכר מעל.



המתכון:

סמבוסק חלבי
מבט מבפנים

ל-12 יחידות

300 גרם קמח לחם

80 גרם קמח לבן רגיל

5 גרם מלח

60 גרם סוכר

1 כפית שמרים יבשים

60 מל מים

60 מל חלב

1 כף אינסטנט פודינג וניל

2 ביצים שלמות להמשך

50 גרם חמאה רכה מאוד למילוי

250 גרם קרם פטיסייר מוכן

(אפשר קנוי או ראו בהמשך מתכון)





אופן ההכנה:

לשים בצק מכל החומרים למעט החמאה ונותנים לבצק לנוח 10 דקות, חוזרים אל הבצק ומטמיעים בו את החמאה פראות, תוך כדי מטיחים את הבצק על השיש בשילוב לישה מבלי לפחד. לשים כ-5 דקות מינימום. בסיום הלישה מקנים לבצק צורת כדור ומניחים לו לתפוח להכפלת הנפח.

מחלקים את הבצק ל-12 יחידות, מכדררים לכדורים מכסים במגבת. מקמחים מעט משטח עבודה מרדדים כדור לאליפסה מניחים במרכז כף מלאה בקרם פטיסייר, מרטיבים עם מעט מאוד מים את השולים, מקפלים מעל הקרם וסוגרים בעדינות כמו בוריקיטס/סמבוסק (לא צובטים), באותה שיטה מכינים את כל הלחמניות, מכסים במגבת ומניחים להן לתפוח ולהכפיל את ניפחן.


מטגנים: מחממים מחבת בלהבה של חום בינוני נמוך עם מעט מאוד שמן 2-3 כפות מניחים את הלחמניות "מטגנים" עד שמזהיב בסבלנות צד אחד, הופכים מכסים וממשיכים לטגן מכוסה עד שהצד השני זהוב כאן חשוב הסבלנות אחרת הפנים יישאר בצק! מפזרים המון אבקת סוכר ומגישים חמים.

אופים: מחממים תנור ל-180 מעלות, מסדרים את הלחמניות מיד עם גמר הכנתן על תבנית מרופדת בניר אפייה ומניחים להן לתפוח להכפלת הנפח, אופים כ20 דקות או עד שמזהיבות יפה אך לא מידיי, מפזרים המון אבקת סוכר ומגישים חם.



קרם פטיסייר

4 חלמונים

סמבוסק אחרי טיגון ורגע לפני
סמבוסק אחרי טיגון ורגע לפני...

125 גרם סוכר

30 גרם קורנפלור

30 גרם קמח

1/2 ליטר חלב

30 גרם חמאה

1 כפית וניל


מכינים את הקרם: טורפים בקערה חלמונים, סוכר, קורנפלור, קמח וחצי כוס חלב קר שמים את יתרת החלב בסיר ומביאים לרתיחה, עושים השוואת טמפרטורות: יוצקים מעט מהחלב הרותח על תערובת החלמונים תוך כדי ערבוב לתערובת אחידה יוצקים שוב מהחלב הרותח אל החלמונים ומערבבים היטב, מחזרים את התערובת לסיר מניחים על האש ומערבבים עד שהתערובת מסמיכה ועולות מלמטה שלוש בועות כבדות, מסירים מהאש וממשיכים לערבב, מוסיפים חמאה ווניל, מעבירים לקערה מכסים עם ניילון ניצמד ישירות מעל ה"קרם" מקררים מעט לטמפרטורת החדר, שומרים במקרר עד לשימוש.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page