top of page

סיגרים במילוי דלעת

יש מאכלים שאותם מכינים רק בחגים ויש כאלו שרק בחג ספציפי כמו בורקס דלעת שאותם אני מכינה רק פעם

בשנה ב"ראש השנה" - למתכון ▼

סיגרים במילוי דלעת
ערימת סיגרים לחג

למרות זמינות החומרים, תהליך הכנת הדלעת דורש זמן וסבלנות אך כשמגיע הביס לפה מבינים למה! כל ביס מצדיק את המאמץ וההכנה הארוכה והאיטית, וזו הסיבה של רק פעם בשנה, מכינה כמות אחת (כמו שכתוב במתכון, מי שאוכל זוכה, מי שלא יחכה לשנה הבאה!) הטעם של הדלעת הרכה והמתוקה בשילוב הפריכות והקראנצ'יות של הפילו מייצר יריעת טעמים הרמונית ומענגת ומשאיר בפה טעם של עוד, זהו, שאין עוד יותר מידי...


בורמוליקוס הם ה-דבר בפסח! הילדים מחכים לפסח רק בשביל הבורמוליקוס אותם אוכלים בבוקר (או בכל שעות היום) עם מתוק או מלוח - איך שרוצים. כולם מדברים על מצה בריי וכמעט לא מזכירים בורמוליקוס, אז תרשו לי

לומר הם כאלה טעימים. ולא, בשום אופן זה לא מצה בריי, אותם רכיבים אולי, אבל לא דומה.

אז אני כאן כדי להזכיר ולזכור כי יש דברים שהם בשבילי בית, אימא, חג...


מילוי הדלעת על הגז
מתבשל...

המתכון:

סיגרים (בורקיטס) במילוי דלעת

כ-50 יחידות

למילוי:

2.5 קילוגרם דלעת

1 כוס סוכר

1 כפית משחת וניל

1/2 כפית קינמון

25 גרם חמאה

להכנת הבורקס

40 ריבועי פילו בגודל 20 ס"מ

200 גרם חמאה מומסת


אופן ההכנה:

מקלפים את הדלעת חותכים לקוביות קטנות' שמים בסיר מוסיפים סוכר ווניל מכסים (לא מוסיפים נוזלים!) ומבשלים בשלב הראשון על אש נמוכה מאוד, בשלב זה הדלעת מפרישה נוזלים והסיר דיי מתמלא בנוזלים.


בשלב הזה מסירים את המכסה מגבירים מאט את הלהבה וממשיכים לבשל עד שלא נשארים נוזלים כלל, הדלעת מתפרקת ומקבלת מרקם ריבתי ללא נוזלים כלל, התהליך יכול לקחת שעות (לא מגזימה) לקראת סוף התהליך מערבבים לעיתים קרובות על מנת שלא ייכרך וכדי לצמצם מקסימום את כל הנוזלים.


מחממים תנור ל-180 מעלות.

מכינים סיגרים: חותכים כל עלה פילו ל-4 ,(מתקבלים 4 מלבנים) מניחים מלבן על משטח עבודה מברישים בחמאה מומסת, מסדרים מלית במרכז, קרוב לתחתית המלבן, מקפלים את שני הצדדים על המלית, מורחים חמאה ומגלגלים לגליל לא מהודק מדי. ומניחים על תבנית כש"התפר" למטה. מברישים בחמאה מומסת ואופים כ- 35 דקות, או עד הזהבה. ניתן להכין מראש להקפיא ולאפות קרוב למועד ההגשה.


גרסת פרווה/טבעוני:

מוותרים על החמאה ומשתמשים בשמן.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page