top of page

משולשי בצק גבינת איכרים, קרנצ'ים מצופים בסוכר

ניתן לחשוב בטעות שזהו בצק עלים, לא זה לא בצק עלים, אלו רק משולשי בצק גבינה מעולעלים. למתכון ▼


משולשי בצק גבינה קרנצ'ים
טעם של עוד ועוד

מאפה עם מראה מנוקד בסוכר, מרקם פריך ופציח, טעם ממכר המזכיר אוזני פיל.

סוד הבצק הנהדר והקסום טמון בשני מרכיבים חשובים שלא ניתן לוותר עליהם: הראשון חמאה קרה קרח (פשוט מקפיאים את החמאה כ-15 דקות במקפיא).השני גבינת איכרים "יבשה", כאן אפשר לשחק עם הגבינות במידה ולא מוצאים אחת יכולה להיות אחרת כגון: גבינת כנען, טוב טעם, ריקוטה, טוברוג וכו' אפשר גם גבינת קוטג' שסיננו על מסננת להוריד את הנוזלים כשעתיים.


מהבצק הנפלא הזה ניתן להכין מאפים מתוקים ובהחלט גם מלוחים, ברגע הראשון נדמה לרגע שאוכלים מאפה מבצק עלים, בצק שעבדו עליו שעות וקיפולים ממש קשה, כשמבינים שזו טעות והבצק ממש קל להכנה ובהחלט אפשר להכין ממנו גם מאפים מלוחים אז מבינים איזה אוצר יש לנו בידיים.


הפטנט כאן, חשוב לציין ממש פשוט. עבודה מהירה בתנאים של "קור", קשה מאוד לבצק הזה בתנאי חום, בדיוק כמו בצק עלים, לכן מזגן וקירור עבודה מהירה חישוב מראש מה רוצים לעשות עם הבצק יקלו את התהליך ויניבו מאפים מדהימים. ניתן לעצב ולהכין מימנו את המאפים הרצויים, להקפיא וברגע שרוצים להוציאם מהמקפיא ישירות לתנור החם, לאפות ולהגיש.


המתכון:

קריצת עיגולים לבצק
הבה נקרוץ עיגולים

לכ -40 עוגיות

280 גרם קמח לחם

1/2 כפית מלח

200 גרם חמאה קפואה

200 גרם גבינת איכרים יבשה כגון כנען, טוב טעם, ריקוטה וכדומה.

2 חלמונים

2 כפות מים קפואים

200 גרם סוכר לטבילה


אופן ההכנה:

מכינים את הבצק: שמים קמח ומלח בקערה, לוקחים את החמאה הקפואה ומגרדים בעזרת פומפייה ישירות על הקמח ואז עם הידיים מערבבים ולשים קלות לקבלת פירורי חמאה לא גדולים מכוסים בקמח, מוסיפים גבינה ושוב מעבדים מהר לקבלת פירורים לחים, מוסיפים את החלמונים והמים מעבדים עוד קצת לכדי כדור בצק, אוספים מכסים בניילון נצמד ומעבירים את הבצק למנוחה של שעה מינימום במקרר.


מחממים תנור ל-180-190 מעלות, מרפדים את התבנית בניר אפייה. מקמחים היטב משטח עבודה. ממליצה לחלק את הבצק ל2 ולשמור את מחצית הבצק במקרר עד שעובדים איתו. מרדדים את החצי לעלה בעובי 3-4 מ"ל, קורצים עיגולים בקוטר 8 ס"מ. שמים סוכר בצלחת או כלי שיהיה קל לעבוד בו מניחים את עיגול הבצק על הסוכר, מרימים ומקפלים לשנים כשהסוכר בפנים מתקבל חצי עיגול, את חצי העיגול מניחים שוב על הסוכר ואותו מקפלים לחצי, מתקבל רבע עיגול. את רבע עיגול טובלים משני הצדדים בסוכר ומניחים על התבנית חוזרים על הפעולה עם כל העוגיות. אופים כ-20-25 דקות או עד שהמשולשים זהובים ועשויים.


משולשי בצק מפודרי סוכר
משולשי הבצק מפודרי סוכר


טיפים שווים:

1. לא לשכוח בבצק עצמו אין טיפה סוכר כל המתיקות תגיע מהסוכר בו אנו טובלים את הבצק ככה שלא להתקמצן לטבול בסוכר היטב!


2. ממליצה את שאריות הבצק לשמור במקרר להכין את המחצית השנייה של הבצק, לאחד את כל השאריות ואז לרדד אותם ולקרוץ מהם עוד עיגולים.


3. במידה והבצק "נוזל לכם" הכניסו לכמה דקות למקפיא והכל יחזור למקומו.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page