top of page

טירמיסו בגירסה שלי...

טירמיסו הגירסה שלי לקינוח "הרם אותי למעלה" באיטלקית. למתכון ▼


טירמיסו
הרימו למעלה את הכפית

אולי אתם לא יודעים עלי, שהיו ימים בהם עבדתי ולימדתי שיעורי אפייה ובישול כמעט בכל בתי הספר בארץ מהצפון צפון ועד הדרום דרום, כן בכולם כמעט, בתקופה מסוימת כפי הנראה העולם גילה את הטירמיסו ומאותו רגע היכן שלא הלכת היכן שרק הסתכלת הופיע בתפריט טירמיסו .(לפניהם כך היה עם הבוואריה, עוגת שוקולד חמה, פונדנט, טירמיסו, פנקוטה, מלבי ועוד) זאת ההוכחה שאני צודקת כשאני אומרת יש אופנה גם באוכל.


וכך קרה כשהפונדנט נרגע לרגע, הופיע הטירמיסו ולא הייתה סדנה שהסתיימה ולא נלמד בה טירמיסו, אם היו אומרים לי כמה אנשים יש בסדנה, יכולתי לחשב בראש כמו מכונה את כמות החומרים הנדרשת למתכון ל2 מנות וכמו כן את כמות החומרים ל-25 מנות, מאמינה שהבנתם כמה טירמיסו הכנתי.


הטירמיסו עוגת שכבות המורכבת מבישקוטים, אספרסו מבושם בליקר אמרטו או יין מרסלה אני מעדיפה את האמרטו, מסקרפונה שלדעתי היא נחשבת בטעות גבינה (היא קיימת), קצף ביצים יש כאלו שמשתמשים רק בחלמונים ויש כאלו שמשתמשים רק בחלבונים, סוכר.


נהוג להרכיב את העוגה/או את הקינוח כי הוא מוגש בכוסות אישיים. בשכבות מתחילים מבישקוטים טבולים בליקר ובקפה, מעל שכבה של קרם העשוי מהביצים והמסקרפונה לפזר מעט קקאו, בישקוטים וחוזר חלילה. את השכבה העליונה מסיימים בקקאו.


בגירסה שלי הפעם, מעבר לזה שהיא ממש טעימה, אני משתמשת רק בחלבונים ומחליפה את הקקאו בשוקולד מריר מרוסק לאבקה דקה ומפזרת מימנו בן השכבות ומעל השכבה העליונה.


המתכון:

טירמיסו גרסת ראות אוליבר

חומרים לעוגה בקוטר:

24-26 או -30 ספלונים של 80 מל'.

2 גביעים (500 גרם) גבינת מסקרפונה . 2 מכלים (500 מ”ל) שמנת מתוקה. 100 גרם אבקת סוכר 4 כפות אמרטו או פרנג’ליקו

(ליקר אגוזים- או ליקר אחר) 2 חלבונים 4 כפות סוכר 100 גרם אבקת נוגט (אופציונלי) לבסיס: 15 בישקוטים חצויים 1 כוס קפה חזק 150 גרם שוקולד מריר מגורר דק



אופן ההכנה:

מקציפים שמנת, גבינה ואבקת סוכר לקצף יציב. מוסיפים ליקר ומקפלים.

מחממים חלבונים וסוכר על בן מארי תוך כדי ערבוב עד שהסוכר נמס או לטמפרטורה של 64 מעלות.


מקציפים חלבונים וסוכר לקצף יציב, מקפלים לתערובת הגבינה. מחלקים את התערובת לשניים.


מקפלים נוגט למחצית אחת(במידה ומשתמשים בנוגט במידה ולא אין צורך לחלק את התערובת), מערבבים ומעבירים את שתי התערובות לשקיות זילוף נפרדות. מרטיבים בישקוטים בקפה ומניחים בתחתית הספלונים.


יוצקים מהתערובת הלבנה עד מחצית הגובה ומפזרים מעט שוקולד מגורר.

מעל מזלפים מתערובת הגבינה עם הנוגט ומפזרים שוקולד. מקררים לפחות 3 שעות לפני ההגשה.


* אפשרות להכין גירסה כשרה לפסח!

* יש מתכון לבישקוטים כשרים לפסח!






פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page