top of page

טארט פרחי קיץ, משמש ומרציפן

והכל בזכות ההשראות נוצר משהו טעים וכתום לזמן קצר מאוד - עונת המשמשים נצלו אותה כל עוד היא כאן

ועד לפעם הבאה קליק למתכון ▼

טארט פרחי קיץ , משמש ומרציפן
נסיכה כתומה וטעימה

אם יש משהו שאני ממש אוהבת לראות לקשט וגם לאכול הן בקונדיטוריה והן במטבח אלו הם פרחים, על כל מגוון הצורות שהם יופיעו לרוב הם ישמחו אותי הן בצקים בעיצוב בצורת פרחים, הן בזילוף פרחים והן בפרחים אמתיים פרחי מאכל מונחים לקישוט ומן הסתאם ניתנים לאכילה ולא רק ליופי. בקיצור הבנתם בשבילי פרחים זו האהבה, שמחה יופי וגם טעם. לפעמים קצת קיטשי, לפעמים עדין, אין לזה סוף נושא הטעם והריח במטבח ובקונדיטוריה.


לרוב בשיטוטיי ברשת, אני לא מחפשת מתכונים, אבל כן השראה, שיכולה להגיע מכל מקום ולא רק מצילומי מזון. ברגע שהיא מגיעה ואני רואה לרגע משהו שגלגלי הדמיון שלי מתחילים לעבוד, מיד בשתי הידיים לוקחת ויוצרת משהו טעים.


ושוב זה קרה, התוכנית הייתה להכין גאלט משמשים ומרציפן, מה לעשות אמרנו משמשים עונה קצרה חייבים לנצל אותה כמה שאפשר. וברגע שקפץ לי מול העיניים הטארט המופלא הזה, ידעתי תוך רגע למה הוא יהפוך, לא גאלט, כן משמשים ומרציפן כי זה מה שהיה בתוכנית אבל הוויזואליות, רק תנו לי פרחים ביד...


סוד קטן - גדול במתכון: הבצק פריך ללא חמאה או מרגרינה אבל כן עם שמן, מה שמעניק גמישות ונוחות בעבודה איתו. וגם יציבות לאחר האפייה. המרקם נעים ואחר קצת מבצק פריך טריוויאלי וכאן הוא טעים צרחות ובעל ניחוח לימוני.



המתכון:

הפרחים מהווים את השוליים של הטארט הטעים והמהמם הזה.

מי שלא אוהב מרציפן יכול לוותר עליו ועדיין יתקבל טארט טעים וממש.


החומרים לטארט בקוטר 24

300 גרם קמח רגיל

8 גרם אבקת אפייה

100 גרם סוכר

75 גרם שמן רגיל

2 כפות מים קרים

2 ביצים גודל מדיום

גרדה מלימון שלם

למלית:

1 כוס ריבת משמשים סמיכה

125 גרם מרציפן

12-15 משמשים טריים יפים ואם אפשר בגודל אחיד.


אופן ההכנה:


הכנת הבצק: שמים בקערה קמח ואבקת אפייה מערבבים קלות מוסיפים סוכר שמן מים ביצים וגרדת לימון לשים עד לקבלת בצק רך ונעים לעבודה, נותנים לבצק לנוח (יתכן והבצק ירגיש טיפה שמנוני לא להתרגש, תנו לו לישה קצרה והוא יחזור לעצמו , הבצק הזה הוא טיפה יותר סלחני מבצק פריך עם חמאה).

הכנת הקלתית:

מחלקים את הבצק ל-2 מרדדים מחצית אחת של הבצק על משטח מקומח קלות, כדאי לעשות זאת ישירות על נייר אפייה , לעובי של 3-4 מל בערך, קורצים עיגול בקוטר 24, מניחים בצד את השאריות שנותרו ממה שקרצנו מחברים למחצית הבצק ששמרנו בצד, להמשך.


מכינים את הפרחים:

לוקחים כ- רבע כמות המרציפן ומגלגלים כ- 13 עיגולים קטנים, (בגודל של ג'ולים) בקוטר 1-11/2 ס"מ. לוקחים שישית מכמות הבצק ומרדדים לעובי 2-3 מל על משטח מקומח קורצים 3 עיגולים בקוטר 6 ס"מ. מורחים במרכז כל עיגול כ1/4 כפית ריבת משמש ומניחים אותם כמו 3 רעפים אחד על השני , כשהרעף התחתון ביותר קרוב אלינו.


מגלגלים כדור מרציפן לגליל באורך 2-3 ס"מ, מניחים אותו על הרעף שקרוב אלינו ועוטפים אותו בגלגול עד שמסיימים לגלגל את 3 העיגולים, מתקבלת גלילה, חוצים אותה ל-2. התוצאה 2 ורדים ומניחים על הבצק שקרצנו בשוליים סביב (אין צורך להדביק את הפרחים עם כלום, הם ידבקו לבד אל הבצק) חוזרים על הפעולה עם הבצק עד שיוצרים שולים פרחוניים מסביב לבצק הטארט.


מחממים תנור ל-180 מעלות. מורחים על הבצק ריבה בנדיבות, מפזרים חתיכות מרציפן פורסים את המשמשים לחצי וכל חצי לרבע ומסדרים את המשמשים מהשוליים פנימה כמו פרח. אופים כ-25 -30 דקות או עד שהשוליים זהובים ואפויים. מוצאים מצננים מעט מפזרים מעט אבקת סוכר על הפרחים ואת המשמשים מברישים בעדינות בריבה.

*לא לשכוח לפזר סוכר על הפרחים ולמרוח בריבה את המשמשים לאחר האפייה!












bottom of page