top of page

חלה חגיגית לטו בשבט

חלה חגיגית לחג האילנות והנטיעות - למתכון ▼

חלה לטו בשבט
חלה מלאה בכל טוב

החג הזה הוא חג מורכב בשבילי, חג בו תמיד חגגנו את יומ הולדתה של אימי, היא הייתה זו שפינקה אותנו ביום הולדתה במטעמים הנהדרים שלה, לצערי עכשיו באותה הנשימה אנחנו גם "חוגגים" את האזכרה שלה, אימא שלי היקרה ואהובה נפטרה ביום הולדתה בחג טו בשבט.

אוכל הוא הרבה מעבר למזון לגוף, הוא הרבה מאוד לנשמה, תמיד יש זיכרונות ריחות וטעמים שישר מחזירים אותי הביתה לאימא, לידים עם הצמידים המרשרשים, אל העיניים הטובות והחיוך הקטן הזה שלה, חיוך קטן של סיפוק מהמחמאות שנתנו לה והתודות על הדברים המדהימים שהגישה לנו ואנחנו חיכינו להם בתאווה וחוסר סבלנות כי ידענו כמה טוב וטעים זה יהיה, אוכל זה מלא אהבה ועוד יותר געגועים לאימא.


לכבוד טו' בשבט הכנתי חלה מלאה פירות יבשים ספק לחם ספק עוגה כל כך מתאים לחג מזג האוויר ובכלל כשמתחשק משהוא טעים שנראה לכאורה כל כך מושקע אבל ת'כלס קלי קלות. חג אילנות שמח.



מתכון החלה:

חלה לטו בשבט לפני אפייה

בצק ל-2 חלות

1/2 קילו קמח לחם

75 גרם (1/3 כוס) סוכר

80 מל (1/3 כוס ) שמן

15 גרם שמרים יבשים

5 גרם מלח

300 מל (1-1/4 כוסות) מים

למלית:

200 גרם תערובת אגוזים ופירות יבשים קצוצים גס (משמשים, חמוציות, תפוחי עץ מיובשים, אגוזים וכו')

למריחה:

1 ביצה

1 כף מים

1 כף דבש

לפיזור: שומשום


אופן ההכנה:

מכינים בצק, שמים את כל החומרים וחצי מכמות הנוזלים בקערת מיקסר, לשים כ-2-3 דקות במהירות נמוכה, מגבירים מעט את המהירות ומוסיפים את יתרת הנוזל תוך כדי לישה, לשים עוד כ-7 דקות לקבלת בצק רך ויציב אך לא דביק. מכסים ומתפיחים כשעה או עד שנפח הבצק יוכפל.


מוסיפים פירות יבשים ולשים עד הטמעתם בבצק, מתפיחים שוב את הבצק.

מחלקים את הבצק ל 6 חלקים ומעצבים גלילים באורך כ 20 ס"מ או טיפה יותר, קולעים 2 צמות מניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה ומתפיחים מעט (אין צורך בהכפלת הנפח ) כ- 15 שעה. מחממים תנור ל-180 מעלות. טורפים ביצה עם מים ודבש מברישים את החלות מפזרים שומשום או גבישי סוכר מיוחדים לאפיה. אופים כ 30 דקות להזהבה יפה.




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page