top of page

בצק יוגורט מדהים, הפוקצ'ה

בצק יוגורט הכי מנצח בעולם הופך לפקצ'ה מהסרטים ללא שמרים. למתכון ▼

טארט שזיפים מבצק יוגורט
הפוקצ'ה- מבצק היוגורט טעמים שחייבים לאמץ

אני פשוט לא מצליחה להפסיק להתלהב מימנו, לרצות להכין אין סוף רעיונות ומתכונים ובכל פעם שעולה לי לראש משהו חדש שאפשר לעשות עם הבצק המדהים הזה, אני חייבת לנסות ומתלהבת כמו תינוקת שזה פשוט עובד! בינתיים לא רק של היו אכזבות, אלה מתעצמת המחשבה שכדאי לזנוח את הכל ולהשתמש רק בבצק הזה לכל מטרה.


בסוף הפסח כבר לא יכולת לא היה לי סבלנות החלטתי שאני מכינה את הבצק קסם הזה כאילו פוקצ'ה ונראה מה יקרה כמובן שהקסם עבד ובגדול אמללללה ואבלללה.


מתכון שלא צריך לכתוב בשום מקום, כי פשוט אי אפשר לשכוח רק שני מרכיבים מוסיפים מלח או סוכר או שניהם וזהו (התיבול בסך הכל).

הסיפור שלי עם בצק היוגורט המדהים הזה כשאני נתקלת במשהו שווה אני לוקחת אותו ב-2 הידיים מחבקת חזק מאמצת בחום ולאט לאט מגדלת וגודלת יחד איתו, לומדת אותו, מבינה אותו טוב טוב משכללת ואז הוא הופך כמעט שלי, (לצערי הרב לא המצאתי אותו) חלק אינטגרלי מימני.




השילוב של יוגורט בבצק:

יוגורט איכותי עם קמח תופח אותו אי אפשר להחליף מייצר קסם, נותן תחושה כאילו יש שם שמרים, ובכל פעם מקבל מירקם אחר ומדהים, דבר שאיננו מובן בכלל. המרקמים שמתקבלים פשוט מדהימים אותי כל פעם מחדש, אז תגידו לי אייך לא להתאהב כל כך מתמסר ומחזיר אהבה והתוצאות פשוט לא יאמנו.


חשוב: עובדים עם המתכון הזה לפי נפח! לכל 2 כוסות קמח תופח 1 כוס יוגורט כף שטוחה מלח וזהו מכאן השמיים הם הגבול אפשר להתחיל לעוף. כלומר אתם יכולים להכין מתכון קטן שאומר 2 כוסות קמח תופח 1 כוס יוגורט וכף שטוחה מלח.

ובהחלט ניתן להגדיל או להקטין את הכמויות בהתאם לכמות הבצק והמאפה שתרצו להכין אך הקפידו לשמור על היחסים.



המתכון:


לבצק:

3 כוסות קמח תופח

11/2 כוסות יוגורט

1/2 כפית שטוחה מלח

1 כף סוכר

לקישוט ושימון

שמן זית

טימין

רוזמרין

מלח גס



אופן הכנת הפוקצ'ה:

מכינים את הבצק יוגורט ומניחים לו לחצי שעה, במקרה של הפוקצ'ה אין צורך במנוחה.

מחממים תנור ל-190 מעלות. משמנים את התבנית מניחים את הבצק בתבנית ומשטחים אותו לגודל התבנית בעזרת הידיים, מחוררים את הבצק עם האצבעות, מזרזפים שמן זית בנדיבות, מפזרים מלח גס, טימין או רוזמרין,

אופים להזהבה כ-35 דקות. כשיוצא מהתנור מזרזפים עוד קצת שמן זית ומגישים.




טארט שזיפים מבצק יוגורט










פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page